Žurnalų archyvas

ULNA – dėmesys kūrybiškam judesiui ir neįgaliųjų įtraukimui

19 gruodžio, 2021, Organizatorių inf. | Naujienos

Kauno kultūros padangėje – sukaktis. Pirmąjį gimtadienį švenčia šokio trupė ULNA, kurią įkūrė choreografė, šokėja ir edukatorė Indrė Puišytė-Šidlauskienė. Menininkė bei projektų iniciatorė visada atvira meno ir kultūros disciplinoms bei jų sintezėms, o jos biografijoje – daugybė tarpdisciplininių projektų, vienijančių įvairių sričių menininkus, įgyvendinamų teatrų scenose ir netradicinėse erdvėse.

I. Puišytė-Šidlauskienė. A. Čiukšio / „Kaunas pilnas kultūros“ nuotr.

Skaičiuoja pirmus metus

Choreografės Indrės Puišytės-Šidlauskienės įkurta šokio trupė žvelgia į įgyvendintus projektus bei artėjančias premjeras. „Visada norėjau turėti daugiau galimybių kurti ne tik Lietuvos teatrų scenose ar kitų režisuojamuose spektakliuose ir pajutau, jog atėjo tam metas. Šokio trupės įkūrimas atveria tam daugiau galimybių, formuojame pamatą įvairioms kūrybinėms ir edukacinėms veikloms, kurios telpa po vienu stogu. ULNA – tai atvira erdvė kūrybai ir edukacijai, spektakliams, įvairių kultūros ir meno disciplinų sąveikai, didelį dėmesį skiriant negalią turinčių žmonių įtraukimui į meninius procesus, platforma jaunųjų choreografų meninėms iniciatyvoms“, – teigia I. Puišytė-Šidlauskienė. 

Šokėja priduria, jog vystyti veiklą padeda neseniai į komandą prisijungusi kolegė šokėja-šviesų dalininke Monika Šerbastojavaite, o projektuose gera ir ramu bendradarbiauti su dramaturge Lina Laura Švedaite, kostiumų dizainerė Radvile Kisieliūte bei didžiuojasi įsitraukusiu nuostabiu jaunimu. Visi jie bei kiti kviestiniai menininkai padeda trupę vesti į priekį.

Per pirmuosius trupės veiklos metus įgyvendinti net trys ambicingi projektai, skirti žmonėms su negalia. Bendradarbiaujant su LAAS  įgyvendintas projektas „Percepcija. Ne Matomi šokiai“, kurio metu vyko šokio užsiėmimai regos negalią turintiems žmonėms, atliktas tyrimas ir sukurta šiuolaikinio šokio programa šią negalią turintiems žmonėms. O įvairias ne(galias) turinčius asmenis į meninius procesus įtraukė ir visuomenės  požiūrį keisti į juos kviečia I. Puišytės-Šidlauskienės autorinis darbas Kauno miesto kameriniame teatre  „PinoKeys judėjimas“, kuriame aktyviai veikia ULNA ir bendradarbiaujama su „Kaunas – 2022“.

Didelį dėmesį ULNA skiria ir edukacijai. Per metus vyko judesio jaunimui programa,  kurios metu buvo mokoma atrasti-sukurti bei išbandyti skirtingus choreografijos kūrimo metodus, analizuoti atlikėjo ir žiūrovo santykį bei tobulinti improvizaciją. Vykdyta kultūros paso programa moksleiviams „Atrask judesį savyje“, programa „Šeimų šokio sūkurys“, kuri pritaikyta ir autizmo spektrą turintiems vaikams. Šiuolaikinio šokio sklaidos programoje „PROmetėjas“ Kauno regione, Stakliškėse, vykdyta kūrybinių judesių laboratorija „Intervencijos“, o drauge su dalyvavusiais moksleiviais sukurtas trumpametražis filmas. 

Šokio trupė ULNA taip pat dalyvavo tarptautinio šokio festivalio „Aura 31“ ir „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ forumo atidarymuose, įvairiuose kituose renginiuose.

Pasirodymas šokio festivalyje „Aura 31“. S. Baturos nuotr.
Pasirodymas „Kaunas 2022“ forume. M. Plepio nuotr.

„Džiaugiuosi jog visa tai pavyko įgyvendinti per pirmuosius mūsų gyvavimo metus ir manau tai patvirtina, jog judame teisinga linkme“, – atvirauja trupės įkūrėja, šiuolaikinio šokio asociacijos narė Indrė Puišytė-Šidlauskienė. Menininkei sunku išskirti vieną projektą, tačiau ji atskleidė, jog „PinoKeys judėjimas“ širdžiai suteikia išskirtinę šilumą bei geba atnešti pokytį visuomenei.

Premjera kultūros sostinės atidarymo savaitgalį

Vienas „Kaunas 2022“ didžiojo atidarymo savaitgalio akcentų – „PinoKeys judėjimo“ antroji  premjera. Šiame performanse profesionalūs scenos menų kūrėjai (Andra Kavaliauskaitė, Petras Lisauskas, Jurgis Jarašius, Indrė Puišytė-Šidlauskienė, Lina Laura Švedaitė, Vytautas Gasiliūnas ir Dominykas Vaitiekūnas) kuria drauge su negalias turinčiais žmonėmis. Idėjos autoriai ragina pratęsti kalbą, kuria kalbėti pradėta jau seniai, tačiau per tyliai, išgirsti esantį drauge ir priimti savo silpnybes bei stiprybes. „Šiandien kaip niekad nesinori rėkti. Šokiruoti. Gąsdinti. Provokuoti.“ – teigiama performanso pristatyme. „Kartais užtenka labai mažai: išgirsti, kad esi ne vienas. Kad esi didesnis už didelį, o Tavo stiprybė – priimti save silpną. Nusivylusį. Ir praradusį tikėjimą.“

Tuo tarpu kita trupės premjera – šokio ekskursija – spektaklis „Pakopa po pakopos“ – numatoma rugpjūčio mėnesį. Šis performatyvus įvykis tiesiogiai įtraukia Žaliakalnio bendruomenės narius, jaunuosius ir profesionalius menininkus, Kauno svečius ir vietinius, supažindina su gyvąja Žaliakalnio gyventojų atmintimi ir istorija. Kūrinys „Pakopa po pakopos“ įgyvendinamas drauge su „Fluxus Labas!“ bendruomenių programa, tai – Kauno ląstelės – Žaliakalnio pjūvis, estetinėmis priemonėmis, istoriniais ir dokumentiniais metodais atskleidžiantis visą jo grožį ir purvą. 

Ekskursija Žaliakalnyje. E. Kinaičio / „Kauno diena“ nuotr.

„Pastaraisiais metais vykstantys procesai, įkvėpti „Kaunas 2022“, ypatingai džiugina ir leidžia pajusti miesto kultūros pulsą. Kiekvienas iš mūsų vienaip ar kitaip esame viso to dalimi, o „Kaunas 2022“ atveria dar platesnes galimybes į tai pasinerti. Menininkams tai puiki galimybė pristatyti savo kūrybą ne tik Lietuvos žiūrovams, tačiau ir užsienio svečiams. Ateinantys metai mūsų miestui svarbūs, nes Kaunas – būdamas Lietuvos centru geografiškai, tampa ir kultūriniu centru visoje Europoje. Tikiu, jog tai visai Lietuvai atvers naujas platumas“, – teigia šiuolaikinio šokio asociacijos narė I. Puišytė-Šidlauskienė, žvelgdama į artėjančius metus. 

Daugiau informacijos: www.ulnadancecompany.com