Sugrįžusios devyniasdešimtinių mados – ne tik drabužiai, šukuosenos, skambesys, spalvos, bet ir vizualika. Nėra iki galo aišku, kur įkvėpimo ieškojo anais laikais muzikos albumų viršelius vieną po kito kepę grafikos dizaineriai ir fotografai. Lietuviškos kasetės – gana unikalus estetinis reiškinys. Sukurta tokių viršelių šimtai, net tūkstančiai – išduosime, kad daug jų galite rasti „Discogs“ platformoje įvedę to meto leidybines kompanijas – tai šiame numeryje aptariamas „Pop Centras“, „M.E.G.A. Records“, „Koja“, „Bomba“, „Pūkas“… Vienas kolekcionierius nepasididžiavo ir savo aukso kasyklose iškasė keletą labiausiai mus sužavėjusių. Gero įkvėpimo.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-26_page_1.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-26_page_2.jpg)
Ekspresas – „Pirmoji naktis“
(„Pop Centras“, 1994 m.)
Jau keletą dešimtmečių tiek paauglius, tiek suaugusiuosius nusišypsoti verčiančio, posovietinio glamūro reiškinys kultinėje garsinėje formoje.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-30_page_2-1285x586.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-30_page_3-1285x586.jpg)
FAKS – „Nesąmoningi norai“
(„LNK Records“, 1997 m.)
Lietuviškas alternatyvaus roko bandymas užkariauti post-„Nirvanos“ karštinės krečiamą ir sunkesnį skambesį pamėgusį jausmingesnį muzikos pasaulį.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-33_page_1-1285x580.jpg)
Džordana – „Vėl po metų“
(„M.E.G.A. Records“, 1995 m.)
10 dešimtmetis apibendrintai: trumpi sijonai, per didelės striukės, daug blizgučių ir stambių papuošalų bei pati karalienė, bekopianti į savo muzikinį Olimpą.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-33_page_3.jpg)
Soniclove – „Nepriklausomi“
(„M.E.G.A. Records“, 1995 m.)
Naują populiarumo bangą muzikos mylėtojų pogrindyje išgyvenantis ir laiku neįvertintas velykinis kiaušinis, įkvepiantis net ir dabartinius Kauno elektroninės muzikos leidinius.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-33_page_5.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-33_page_6.jpg)
F.U. – „Laikas…“
(„M.E.G.A. Records“, 1997 m.)
Nuo tuometinių Europos šokių muzikos bangų neatsilikęs grėsmingų sintezatorių ir tiesmuko repo tandemas, šokdinęs visus to meto diskotekininkus apsmukusiais rūbais.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-33_page_4.jpg)
Rinkinys „Matista“
(„M.E.G.A. Records“, 1997 m.)
Piratinės praktikos pavyzdys: viršelis iš kopijavimo aparato, atvira veiklos vykdytojų reklama, keturi įrašai viename ir nė lito tikriems autoriams bei leidėjams.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-38_page_1.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-38_page_2.jpg)
Mercy Dance – „Pamaiva“
(„Pūkas“, 1995 m.)
Bene didžiausių „Pūko“ jaunimo auditorijos žvaigždžių debiutas, nubrėžęs kelią dar keturiems hitų kupiniems šokių muzikos ir popvokalų albumams.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-38_page_3.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-38_page_4.jpg)
16 Hz – „Pavasarinis sniegas“
(„Pop Centras“, 1995 m.)
Užstalės karalių ir svaigių šlagerių autorių įsitvirtinimas vietinėje rinkoje dar prieš labiau poliruotą ir dainuoti kartu kviečiantį skambesį.
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/20240320_194227-1285x438.jpg)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2024/04/2024-03-20-19-38_page_6-1285x440.jpg)
Mink Taką – „Spalvos“
(„Pop Centras“, 1998 m.)
Paauglio Raigardo Tautkaus prodiusuotas įrašas, išplėtęs „Mink Taką“ iki pilnos gaujos ir nutiesęs karjeros tramplyną Mariui Jampolskiui.