Kauno miesto kamerinis teatras birželio 15 ir 16 d. po ilgos pertraukos kviečia į gyvą premjerą ir pristato jaunosios kartos režisieriaus Nauberto Jasinsko spektaklį „bowel“.
Specialiai neorganiška, visiškai banalių, beprasmių paveikslėlių panorama – toks pirmas spektaklio įspūdis. Tačiau po komiška, kompiuterinius žaidimus primenančia šio spektaklio matrica slepiasi giluminiai šiuolaikinės tapatybės labirintai. Vidurius, žarnyną reiškiantis pavadinimas taip pat suponuoja ir intuiciją, nuojautą, jauseną, nerimą („viduriuoti“). „Ir kas toliau? Paklausiame tikėdamiesi konkretaus atsakymo. Tačiau greitai aplanko suvokimas, jog atsakymo į šį klausimą nėra“, – spektaklį anonsuoja režisierius.
Tyrinėdami vaizduotę ir jos galią, aktoriai ant scenos turi tik kelis realius daiktus, o visas vyksmas vyksta pasitelkiant plastiką ir įsivaizduojamus daiktus.
Spektakliskviečia analizuoti tapatybę ir kaip ją formuoja mūsų kasdienybė. Per vaizdus ir pojūčius nagrinėjama monotonija bei rutina, kurią kūrinio veikėjai išgyvena siurrealistiškai komiškame pasaulyje, o neorganiška, kompiuterinius žaidimus primenanti plastika sustiprina šią būseną. Kiekvienas žiūrovas pažins iki skausmo pažįstamas situacijas, kuomet kasdienės, neretai banalios situacijos atveria užslėptus vidinių emocijų klodus.
Spektaklio ir jam specialiai parašytos pjesės koncepcijos pagrindu tapo žymiojo prancūzų teatro meistro Antonino Artaud (1896–1948) teatro principai, jo kūrybinis metodas ir jo pirmoji pjesė „Kraujo purslai“ (pranc. „Jet de Sang“). Lietuvoje niekada nestatyta prancūzų menininko pjesė pateikia fantastišką žmogaus ir pasaulio sukūrimo bei sunaikinimo įvykių eigą.
A. Artaud teatre kvietė atkreipti dėmesį į būsenas, atsigręžti į ritualus ir jų teatrališkumą, kurie N. Jasinsko kūryboje taip pat užima labai svarbią vietą. Tačiau A. Artaud kūryba nebuvo vienintelis įkvėpimo šaltinis. Spektakliui įtakos turėjo ir filosofo Kristupo Saboliaus mintys apie vaizduotę: „Yra viena jo labai graži mintis, kad vaizduotė yra dvilypė ir mes turime išorines akis, kuriomis regime pasaulį, ir vidinę akį, kuria galima sukurti tą pasaulį. Vidinę akį, kuri pas vienus žmones miega, pas kitus ne. Šita mintis padiktavo ir sceninį sprendimą dirbti su menamais daiktais“, – dalinasi režisierius. Tyrinėdami vaizduotę ir jos galią, aktoriai ant scenos turi tik kelis realius daiktus, o visas vyksmas vyksta pasitelkiant plastiką ir įsivaizduojamus daiktus.
Spektaklyje naudoti standartus laužančią aktorinę raišką režisierių įkvėpė praktika Berlyne bei dirbas su režisiere Susanne Kennedy: „Ten pabuvimas mėnesį iš esmės pakeitė matymą. Tokio teatro, kokį aš pamačiau tenai, Berlyne, mes neturim. Niekas apie tai nekalba. Aišku, reikia užsiimti savišvieta. Ieškoti naujų dalykų.“
Kūrybinėje spektaklio komandoje susibūrė garsūs ir talentingi menininkai. Pjesę vertė gerai žinomas rašytojas ir slemų dalyvis Marius Povilas Elijas Martinenko. Vaidina aktoriai Jolanta Dapkūnaitė, Vainius Sodeika, Alvydė Pikturnaitė ir Povilas Jatkevičius. Spektaklyje skamba kompozitoriaus Gintaro Sodeikos muzika, galima pamatyti video menininko Ričardo Žigio ir scenografų „Random Heroes“ vizualinius sprendimus.
Spektaklis „bowel“ išaugo iš spektaklio eskizo, kurį N. Jasinskas pristatė jaunimo teatro festivalio „Išeities taškas” konkurse. Šis festivalis kiekvienais metais skelbia konkursą jauniesiems teatro kūrėjams ir geriausių darbų autoriams suteikia finansinę ir kūrybinę paramą pastatyti spektaklį ir pristatyti Kauno miesto kameriniame teatre. Šio konkurso laureatais buvo ir Auksiniam scenos kryžiui už muziką nominuotas Kosmos Theatre spektaklis „Kafka Insomnia“. Šiuo metu paskelbtas naujas eskizų konkursas laukia menininkų paraiškų. Daugiau informacijos – šioje nuorodoje.
Spektaklio premjera vyks birželio 15 ir 16 d. Kauno miesto kameriniame teatre. Prieš gyvus susitikimus teatre LRT.lt mediatekoje bus galima nemokamai pamatyti spektaklio įkvėptą audiovizualinę patirtį „bowel v.2.1.3“. Pastaroji bus prieinama nuo gegužės 28 d. iki birželio 13 d.