Žurnalų archyvas

Liūdesį tyrinėjančiame cikle – queer ir augalų pasaulį atverianti  paroda, povasarinis choras ir pop up žuvies staigmenos

8 liepos, 2024, KMN inf. | Naujienos

Kauno menininkų namuose tęsiamas parodų, performansų ir edukacijų ciklas, nagrinėjantis liūdesį, „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“. Liepos 11 d. atidaroma trečioji programos paroda, kurioje pristatomi lenkų menininkės Lilianos Zeic darbai, o po atidarymo ceremonijos lauks intriguojantis estų menininko Johhan Rosenberg ir „Post-summer Choir“ (Povasarinis choras) narių pasirodymas. Vėliau ir australų menininkės Kirsty Kross, apsimetusios koraliniu upėtakiu, edukacijos.

„Nuo lenkių moterų, nusprendusių atvirai gyventi su moterimis jau XIX a. amžiaus Lenkijoje ir pragyvenusių iš rašymo, iki moterų, įkūrusių pirmąsias feministines moterų organizacijas Lenkijoje. Jos visos, virtusios totemais, piešiniais, simboliais, susirenka į Lilianos Zeic kūrinius kartu su atstumtaisiais, keistuolėmis ir piktžolėmis atlikti geresnio pasaulio minifestacijos ritualus. Queer feministės ir vizualiųjų menų doktorantės Lilianos Zeic praktikoje nagrinėjamas bendras queer ir augalų pasaulis, pasireiškiantis plačia marginalumo ir nenormalumo spektro reprezentacija,“ – teigia parodos kuratorė Agnė Bagdžiūnaitė.

Menininkė Liliana Zeic, asmeninio archyvo nuotr.

Savo meninėje praktikoje Liliana analizuoja socialines problemas iš feministinės-queer perspektyvos ir remiasi savo patirtimi augant Vidurio/Rytų Europos regione. Menininkė daugiausia dirba su video, fotografija, objektais ir tekstais. Parodoje bus galima išvysti ne tik ypatingą medinių plokščių seriją, sukurtą naudojant intarsijos techniką, kurioje augalų motyvai susipina su žmonių kūnų vaizdiniais. Galima bus pamatyti ir tam tikrą menininkės kūrybos genezę, kaip jau ankstesniuose kūrėjos darbuose pradeda ryškėti daugialypių organiškų bendruomenių ir paslaptingų ritualų žymės.

Lilianos Zeic darbas „Gwen“, intarsijos technika, 2022
Lilianos Zeic kūrinys intarsijos technika, 2021

Liliana Zeic – 2017 m. Berlyno Haus der Kulturen der Welt vykusio Prognozių forumo finalininkė ir Nacionalinės dailės galerijos „Zachęta“ žiuri apdovanojimo laimėtoja. Ji dalyvavo daugiau nei 130 individualių ir grupinių parodų Lenkijoje ir užsienyje. Jos darbai yra privačių ir viešųjų kolekcijų dalis, įskaitant Nacionalinę dailės galeriją „Zachęta“, Vroclavo šiuolaikinį muziejų, galeriją „Arsenal“. 

Iš karto po parodos atidarymo tą patį vakarą bus galima patirti ištaigingą menininko Johhano Rosenberg performansą „Post-summer Choir“ (liet. „Choras po vasaros“), kurį jis atliks kartu su 14 choro narių iš Estijos. „Tai netradicinio choro pasirodymas, kuriame dainuojamos dainos apie skirtingus laikus, kūnus ir karštą vasaros pabaigą. Tai pasirodymas, pasakojantis apie okupaciją, kolonizaciją ir skirtingų kartų patyrimus. Johannas Rosenbergas siekia atkreipti dėmesį į šimtmečius trukusį smurtą ir priespaudą, kai susiduriama su labai tikromis žaizdomis, kurias sukėlėme žemei ir vieni kitiems“ – pasakoja Kauno menininkų namų kuratorius Edvinas Grinkevičius.

Johhanas Rosenberg, A. Tsapov nuotr.
Performanso „Post-summer choir“ dokumentacija

Liepos 17 d. kartu su ekofeministe menininke Kirsty Kross, kurios alter ego yra koralinis upėtakis, bus kuriama pop up žuvies staigmenų akcija keliaujanti po skirtingas Kauno vietas. Anot edukatorės Astos Volungės, dar vadinama POP UP FISH arba „Štai žuvis“ akcija virs laikinais viešais paminklais ir judesiais, jungiančiais iliuziją, reginį, ir žmogiškosios būties kompleksiškumą krizės kontekste. Kartu bus kviečiama eksperimentuoti, žaisti ir stebėti žiūrovų dėmesio trukmę – edukacijos dalyvių laukia serija viešų intervencijų, trikdžių ir interakcijų.

Projektą „Sapnas pilvu į viršų (šuo ar žuvis?)“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Daugiau informacijos apie projektą