Žurnalų archyvas

„Kino pavasario“ komandos rekomendacijos: ko nepraleisti šių metų festivalyje?

29 vasario, 2024, „Kino pavasario“ inf. | Naujienos

Daugiau nei 100 filmų ir tik 14 festivalio dienų – tokią programą šią savaitę pristatė „Kino pavasaris“. Joje šiemet itin gausu Kanų, Venecijos ir kituose tarptautiniuose kino festivaliuose įvertintų, „Auksiniais gaubliais“, „BAFTA“ apdovanotų bei „Oskarams“ nominuotų kino pasakojimų – regis, išsirinkti išties nelengva. Todėl visus filmus mačiusi „Kino pavasario“ komanda atskuba į pagalbą ir rekomenduoja, ką žiūrėti kovo 14–27 d., o kartu ir suspėti šią savaitę (vasario 29 – kovo 1 d.) bilietus įsigyti mažiausia kaina. 

Festivalio seansai Kaune vyks „Romuvoje“, kur įsikurs ir „Kino pavasario“ infocentras, bei „Forum Cinemas“. Repertuaras jau skelbiamas tiek „Kino pavasario“, tiek kino teatrų tinklapiuose, kur ir įsigysite bilietus. 

Žalia siena (Green Border, rež. Agnieszka Holland)

„Kino pavasario“ direktorius Algirdas Ramaška sako, kad jeigu iš programos reikėtų išrinkti tik vieną filmą, kurį norėtų parodyti visiems, tai būtų „Žalia siena“. „Man tai yra filmas apie žmogiškumą, – prisipažįsta Algirdas. – Šiandien gyvename labai sudėtingame pasaulyje, kuriame viskas labai painu ir lengva pasimesti, o ieškant tiesos vienintelė teisinga kryptis yra tiesiog žmogiškumas. Galiu drąsiai sakyti, kad tai yra vienas stipriausių ir apskritai svarbiausių mano matytų filmų gyvenime.“

Kadras iš filmo

Interesų zona (The Zone of Interest, rež. Jonathan Glazer)

„Šis filmas apie holokaustą kalba ne vien apie praeitį, bet ir apie tai, kas vyksta šiandien, – savo pasirinkimą pristato festivalio programos ir pirkimų vadovė Dovilė Grigaliūnaitė. – Jis kalba apie blogio banalumą ir žmonių susitaikymą su šalia esančiu blogiu. Filme tai perteikiama garsu – blogis visą laiką mus lydės, kažkur girdėsis, nors ir bandysime užsimerkti. Šis filmas yra toks svarbus ir stiprus, kad ji privalėjo tapti atidarymo filmu.“

Creatura (Creatura, rež. Elena Martín)

Gyvą, saugų filmą, tyrinėjantį moters seksualumą, rekomenduoja „Kino pavasario“ finansų vadovė Odeta Morkūnienė. „Trisdešimt penkerių Milos kūnas siunčia signalus – niežėjimą, agresyvų bėrimą. Tai kyla iš jos susijaudinimo. Ieškoma ryšio tarp užgniaužtų troškimų ir kaltės, gėdos jausmo. Labai žemiška vaizdų bei garsų paletė – kūnas ir gamta, čiurlenimas ir aimanos, jūros vanduo ir Milos oda, pomėgis kandžiotis ir uolos. Instinktai ir potraukiai filme skleidžiasi natūraliai, be baimės ar moralų. Tai išlaisvina. Esame seksualios būtybės, creatura“, – sako ji.

Kadras iš filmo

Kaupikai (Hoard, rež. Luna Carmoon)

„Kino pavasario“ prodiuseris Giedrius Petkevičius pripažįsta, kad jo rekomenduojamas filmas „Kaupikai“ – tikrai ne visiems. „Tačiau man, dideliam britų kino gerbėjui, jis yra fantastiškas. Geniali ir abejonių nekelianti vaidyba, meistriškas scenarijus sukuria tokį filmo pasaulį, kuris įtraukia nuo pirmųjų kadrų ir nepalieka ilgam. Šis filmas tikrai yra tas, su kuriuo atėjęs į kiną, i š e i n i “, – neabejoja Giedrius.

Kadras iš filmo

Jaunieji programos sudarytojai kino salėje provokuoja užmerkti akis

O ko nepraleisti festivalyje rekomenduoja jaunieji žiūrovai? „Meno avilio“ jaunieji programų sudarytojai šiemet pristato filmų rinkinį „Brangieji, užmerkite akis“. Jame – filmai, kalbantys apie asmeninių ribų ieškojimą ir tų ribų išlaikymą santykyje su kitais: „How to Have Sex“, „Kaimiečiai“, „Kaupikai“ ir „Žalia siena“. Ironišku programos pavadinimu jaunieji rinkinio sudarytojai provokuoja žiūrovą: užmerkti akis – tai būti abejingam, nesistengti padėti kitiems ar kovoti už save ir savo įsitikinimus. 

Daugiau informacijos ir rekomendacijų: www.kinopavasaris.lt. Bilietus mažiausia kaina bus galima įsigyti vasario 29 – kovo 1 d. kino teatrų kasose ir internetu, o „Kino pavasario“ abonementų akcija vyks kovo 7–8 d. 29–asis Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ vyks kovo 14–27 d. Festivalį palaiko didieji partneriai „ERGO“ ir „Telia Play“, iš dalies finansuoja Lietuvos kino centras, Vilniaus miesto savivaldybė, „Kūrybiška Europa“ MEDIA.