Kaune baigta eksponuoti „Gaia“ – 6 metrų skersmens instaliacija, vaizduojanti Žemės planetą. Per keturias savaites, kai šį išskirtinį pasaulinio garso menininko Luke’o Jerram’o kūrinį buvo galima išvysti Kauno „Akropolyje“, jį pamatė daugiau kaip 130 tūkst. žiūrovų.
„Mėgstu savo kūrinius rodyti viešose erdvėse – taip žinau, kad juos išvys plati ir labai skirtinga publika, o instaliacija bus atvira visiems. Priklausomai nuo to, kurioje pasaulio vietoje meno kūrinys patiriamas ir kokios kultūrinės tendencijos čia vyrauja, iš visuomenės galima sulaukti daugiau mokslinio, aplinkosaugos, religinio, kūrybinio ar emocinio atsako. Tačiau mes visi esame žmonės, gyvenantys toje pačioje planetoje, todėl iš tiesų neabejoju šios patirties universalumu“, – sako L. Jerram’as.
NASA astronautų nuotraukomis paremta „Gaia“ tiksliai atkartoja Žemės vaizdinį, kokį jį išvystume iš Mėnulio. Meno kūrinys yra 2,1 milijono kartų mažesnis nei tikroji Žemė, o kiekvienas objekto centimetras atitinka 21 km Žemės paviršiaus. Instaliacijoje skambėjo BAFTA apdovanojimą pelniusio kompozitoriaus Dan’o Jones’o specialiai sukurta garso kompozicija.
Pasak Kauno „Akropolio valdytojos Brigitos Kuodytės, rengiantis prekybos centro erdvėse eksponuoti šį išskirtinį meno kūrinį reikėjo imtis netradicinių sprendimų: pritemdyti stoglangius, pergalvoti vidaus apšvietimą. Vis dėlto pasiektas rezultatas pranoko lūkesčius.
„Eksponuodami „Gaia“ siekėme dovanoti pažintį su tarptautinio lygio kūriniu ir padaryti jį pasiekiamu kuo platesniam lankytojų ratui. Matydami, kaip į renginių aikštę užsukę žmonės žavėjosi šia instaliacija, o kai kurie grįždavo prie jos ne vieną kartą, manome, jog šis tikslas buvo pasiektas“, – sako B. Kuodytė.
Instaliacijos kuratorių, agentūros „Salto“, teigimu, didelis visuomenės dėmesys, kurio sulaukė „Gaia“, atspindi bendrą augančio susidomėjimo menu ir kultūrinėmis patirtimis tendenciją.
„Džiaugiamės, kad instaliacija sulaukė tokio didelio lankytojų susidomėjimo – tai dar vienas pavyzdys, kad kultūros iniciatyvos su kiekvienais metais vis labiau augina savo auditoriją. Tuo įsitikinti nesunku ir pažvelgus į žinomų Lietuvos kino festivalių ar didžiausių šalies galerijų bei muziejų lankytojų srautus. Kartu su ambicingų verslų pagalba, meno ir kultūros projektai mūsų šalyje įgauna vis daugiau matomumo, peržengia tradicinių meno erdvių ribas ir tampa prieinamesni didesnei žmonių auditorijai“, – teigia kultūrinių patirčių agentūros „Salto“ bendraįkūrėja Irutė Tumaitė.