Žurnalų archyvas

Galerijoje „Meno parkas“ – naujos Dariaus Rakausko ir Christine Dixie parodos

13 liepos, 2023, Galerijos „Meno parkas“ inf. | Naujienos

Ketvirtadienį, liepos 13 d., 18 val. galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas) vyks Dariaus Rakausko personalinės parodos „Aš esu filosofo Dioniso mokinys“ bei viešnios iš Pietų Afrikos Christine Dixie parodos „Daiktų NeTvarkos planas“ atidarymas. 

Darius Rakauskas (g. 1969) – menininkas, dirbantis tapybos, piešimo, instaliacijos, performanso meno srityse. 2005 m. baigė Vilniaus dailės akademijos Kauno fakultetą kur įgijo menų magistro laipsnį. Nuo 2000 m. dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje, yra surengęs 17 personalinių parodų. Nuo 2009 m. yra Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Šiuo metu menininkas gyvena ir dirba Kaune.

Kaip rašoma parodos „Aš esu filosofo Dioniso mokinys“ anotacijoje, senovės graikai žinojo dvi energijas: ZOI  begalinę beasmenę, visą pranokstančią ir BIOS – asmenišką energiją, įforminančią, turinčią pradžią ir pabaigą. Iš čia biologija, biografija. Dionisas gi atstovauja ZOI.

„Taigi ši paroda yra pasvarstymas apie šių dviejų dydžių susitikimą žmoguje. Sąmonė, pasamonė, kūnas ir protas. Jaunutė ir vaikiškai naivi mūsų civilizacija, mokslas su kultūra prieš milijardus metų turinčius visa kuriančius ir griaunančius patamsio gaivalus. Tai mažas laivelis plaukiantis bekraščiu vandenynu. Ką šie pradai turi tarpusavy bendro, ar gali jie vienas kitą suprasti?“, – klausiama tekste. 

Parodos ekspoziciją sudaro dviejų tipų darbai: „Tamsūs“ ir „Šviesūs“. Tamsūs – piešiniai, tapyba / atspindintys šviesą / aliuzija į refleksiją. Šviesūs – videoprojektorius, reklaminės juostos, liuminescensiniai objektai / skleidžiantys šviesą / aliuzija į sklindančią energiją.

Christine Dixie yra pripažinta Pietų Afrikos Respublikos menininkė, aktyviai dalyvauja parodose savo šalyje, JAV ir Europoje. Daugiausia dirba grafikos meno srityje, tačiau ji taip pat kuria filmus bei instaliacijas. Jos darbuose kvestionuojami būdai kuriais lyčių vaidmenis istoriškai lėmė visuomenė, mitai ir įvaizdžių kūrimas. Kolonijinės istorijos apraiškos, persekiojančios Makhandos miestą (Rytų Kyšulio miestas, kuriame ji gyvena) paskatino ją domėtis Europos palikimu Afrikoje.

Jos kuryba ir estetika remiasi archyviniais vaizdais ir nuodugniais tyrimais. Jos darbų yra nacionalinėse ir tarptautinėse kolekcijose, įskaitant Niujorko viešąją biblioteką, Smithsono nacionalinį Afrikos meno muziejų, „Standard Bank“ galeriją, Johanesburgo meno galeriją, Durbano meno galeriją, Iziko nacionalinį Pietų Afrikos Respublikos muziejų ir Nelsono Mandelos Metropoliteno meno muziejų. 

© Christine Dixie. Kadras iš videodarbo „Blue Sequence“. 2022

Personalinė Christine Dixie paroda – tai jau antrasis kartas, kai „Meno parkas“ pristato jos kūrybą. Instaliacija „Būti karaliumi“ galerijos kuratorių buvo pastebėta 2017-ųjų Venecijos bienalės renginiuose, o 2018-aisiais buvo pristatyta tarptautinio meno festivalio „Kaunas mene“ metu, kur sulaukė daug žiūrovų dėmesio ir susižavėjimo. Šį kartą galerijos lankytojai galės pamatyti naują Christine Dixie projektą „Daiktų NeTvarkos planas“.

Parodos pavadinime slypi žaismas – autorė flirtuoja su 1966-aisiais Michael Foucault parašytos knygos pavadinimu The Order of Things (Daiktų tvarka). Pirmasis šios kngyos skyrius Las Meninas (Meninos) tyrinėja Velásquez kūrinį Meninos, nutapytą 1656-aisiais. Ši esė, išraižyta vario plokštelėse, tapo atspirties tašku, iš kurio vystėsi atspaudų serijos, menininkės knygos, videokūriniai ir tekstiliniai šydai. Tekstas įvairiai išdarkytas – tuštumomis, tarpais, persidengimais. Ši teksto transformacija yra pastaga atrasti vizualią metaforą, pasaulio tvarkos, jo gramatikos nuokrypiams. „Meno parko“ galerijoje eksponuojama tekstilinių šydų serija „Apmatai bežadžiam pasauliui“ kartu su videokūriniu „Apmatų serija“.

Parodos galerijoje „Meno parkas” veiks iki rugpjūčio 6 d.