Daugiau nei savaitę Kauno miestas ir jo rajonas gyveno intensyviu ritmu. „Šventė“ – tokiu žodžiu penktą kartą organizuojamo „ConTempo“ festivalio patirtis apibūdino jo lankytojai. Daugiau nei 40 valandų kokybiško meninio turinio, po pasirodymų atsistoję plojantys žiūrovai ir Europos menininkų komplimentai festivalio publikai leido pajausti, kad šiuolaikiniai scenos menai Lietuvoje jau atrado savo auditoriją.
„Didžiausias šių metų pasiekimas – arti dešimt tūkstančių žiūrovų, kurie nėrė į festivalinį nuotykį. Kiekviename renginyje mūsų komanda aikčiojo iš netikėtumo matydama kokia minia plūsta pažiūrėti vieno ar kito renginio. Žmonių atvirumas ir įvairumas palietė ne tik mus, bet ir visus festivalio dalyvius. Džiugino vykusios diskusijos, įsitraukimas siūlant festivaliui erdves kitų metų programai, betarpiškumas ir didžiulis publikos palaikymas. Dalis festivalio programos dalyvių sulaukė rekordinio žiūrovų skaičiaus, pavyzdžiui, trupė „Fandanga“ iš Portugalijos, paprastai savo spektaklį „Qubim“ rodanti 40 žiūrovų, festivalio metu stodavo prieš mažiausiai 300 žmonių auditoriją“, – teigia festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė.
Šiuolaikinio šokio, teatro ir cirko pasirodymus Kaune ir Kauno rajone kūrė menininkai iš 11 šalių – Vokietijos, Prancūzijos, Ispanijos, Portugalijos, Slovėnijos, Vengrijos, Vokietijos, Argentinos, Italijos, Belgijos bei Lietuvos. Didžioji dalis pasirodymų nemokamai rodyti viešose miesto ir rajono erdvėse.
Kaip ir kasmet, „ConTempo“ žiūrovams pasiūlė itin plačią programą – nuo šiuolaikinio šokio pasirodymų, imersinio teatro iki instaliacijų, akrobatikos ir cirko elementų pripildytų, į tradicinius teatro rėmus netelpančių spektaklių. Publika galėjo susipažinti su netikėtomis Cyro rato galimybėmis, pamatyti atgyjančią mobilią skulptūrą, technologijų pagalba pajusti bandos instinktą, kartu su menininku tyrinėti dar nematytą polistireno medžiagiškumą ar patirti miniatiūrinį lėlių teatrą. Nemažai pasirodymų, kaip ir kasmet, buvo skirti jauniesiems žiūrovams bei šeimoms.
Itin daug publikos simpatijų sulaukė katalonų fizinio teatro žvaigždės Joano Català spektaklis „Pelat“, jau pirmąsias festivalio dienas į pasirodymą įtraukęs ir pačią publiką. Skirtingose miesto erdvėse rodyti J. Català spektakliai, kiekvieną sykį pritraukė minias žiūrovų, kurie menininkui negailėjo palaikymo šūksnių bei plojimų. Pats J. Català sakė, kad Kaune turėjo vieną įsimintiniausių per 10 metų rodytų spektaklių. „Įsivazduokite atlikėją, kuris savo spektaklį yra parodęs daugiau nei 600 kartų, sakantį „tai tikriausiai buvo geriausias „Pelat“ iš visų“. Energija, žmonių kiekis, festivalio atmosfera buvo magiška“, – džiaugiasi G. Masteikaitė.
Daug dėmesio sulaukė ir vieni svarbiausių festivalio svečių – menininkų duetas iš Vokietijos bei Vengrijos, kartu pristatę keistą, šiurpią ir įspūdingą persikūnijimo choreografiją „Figuring Age“. Atsistojusi publika plojo į Kauną tiesiai iš Venecijos šokio bienalės atkeliavusiam italų menininkui Andrea Salustri, kurio rankose atgijo polistireno figūros. Užburiantis, vaizduotę tyrinėjantis spektaklis „Materia“ susirinkusiųjų dėmesį fokusavo į scenoje vykstantį žmogaus ir objektų žaidimą.
Žiūrovai galėjo pasirinkti tarp labiau įprastų sceninių pastatymų iki kuriamų įvietintose erdvėse ar spektaklių, kuriuose žaidžiama su žiūrovais.
„ConTempo“ festivalyje pristatyti penki gerai žinomų Lietuvos kūrėjų spektakliai, tarp kurių – net trys premjeros. Pasirodymai surinko pilnas sales žiūrovų, o daliai lankytojų teko likti už durų. Anot festivalį du metus stebėjusio, o šiemet spektaklį „Dulkėti veidrodžiai“ pristačiusio Raimondo Klezio, ryšys su žiūrovais šiemet buvo tikrai jaučiamas. „Šis festivalis turi misiją praplėsti teatro suvokimą, parodyti spektaklius, kurie nebūtinai yra patogūs. Publika buvo labai įvairi, pajaučiau, kad kontaktas su žiūrovais užsimezgė – tai geriausiai supratau pamatęs, kiek žmonių lieka diskusijai po pasirodymo, kokiomis temomis nori kalbėti“, – pasakoja atlikėjas.
„Festivalis yra visur ir jis yra visoks“, – teigia ir monospektaklį „Stiklinė“ pristačiusi Lietuvos šiuolaikinio šokio šokėja Lina Puodžiukaitė-Lanauskienė. Anot choreografės, šokėjos, šiais metais festivalyje buvo galima patirti labai skirtingus dalykus. „Žiūrovai galėjo pasirinkti tarp labiau įprastų sceninių pastatymų iki kuriamų įvietintose erdvėse ar spektaklių, kuriuose žaidžiama su žiūrovais. Tad kiekvienas galėjo tiek žiūrėti pasirodymus, kurie atitinka skonį, tiek tyrinėti programą ir, galbūt, likti nustebintiems. „ConTempo“ žiūrovai yra itin atviri, o atlikėjui tai – labai svarbu.“
„ConTempo“ pristato aktualų turinį, visuomet galima rasti kažką artimo sau. „Man atrodo, kad festivalis stengiasi patenkinti labai platų žmonių ratą, tiek tuos, kurie ne taip giliai susipažinę su šiuolaikinių menų tendencijomis, tiek reiklesnę publiką. Jei reikėtų vienu žodžiu apibūdinti festivalį, jį įvardinčiau kaip šventę. Ne visi renginiai kuria savo bendruomenę,“ – pasakojo festivalio žiūrovas Edvinas Grinkevičius.
Anot festivalio organizatorių, viso festivalio metu buvo aktyviai dirbama prie kitų metų programos ir struktūros. „Šiais metais ypatingai išryškėjo mūsų stiprybės ir klaidos, gimė ne viena nauja idėja, kaip galime dar labiau įtraukti žiūrovą į festivalio kūrimo procesą, kaip sukurti dar daugiau erdvės susitikimams ir diskusijoms. Po penkerių metų festivalis tikrai pasirengęs žengti į priekį su programos gyliu ir įvairove bei organizaciniais sprendimais. Visų idėjų nenoriu išduoti, galiu tik pasakyti, kad rezervuokite „ConTempo“ atostogas tarp rugpjūčio 1 ir 11 dienos,“ – kitų metų festivalio planus atskleidžia G. Masteikaitė.