Žurnalų archyvas

Maršrutas vasario 4–6 dienoms

3 vasario, 2022, KPK redakcija | Maršrutai, Naujienos

PENKTADIENIS, 02 04

Gyvai: Rob Prior ir „Akli“, 16:30
Online

Tarptautiniu mastu pripažintas popmenininkas ir dailininkas Robas Prioras (JAV) pirmą kartą Baltijos šalyse surengs gyvosios tapybos šou. Išskirtinį renginį, kurį lydės gyvas grupės „Akli“ pasirodymas, tiesiogiai transliuos „Kaunas 2022“.

Žilvino Landzbergo parodos „Maldos dūmas“ atidarymas, 17:00
Kauno paveikslų galerija, K. Donelaičio g. 16

Šioje parodoje, kurią organizuoja galerija „Meno parkas“, žiūrovai galės pamatyti specialiai 33-ajai San Paulo bienalei kurtą instaliaciją „Paslėpta Saulė“ (2018 m.) kuri taps visos parodos ašimi, o greta jos bus pristatyti ir naujai menininko sukurti skulptūriniai objektai bei instaliacijos.

Žilvinas Landzbergas (g. 1979 m.) – menininkas, skulptorius. Nuo 2003 m. aktyviai dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje. 2017 m. atstovavo Lietuvai 57-ojoje Venecijos bienalėje. 2018 m. jo kūriniai buvo pristatyti tarptautinėje šiuolaikinio meno Rygos bienalėje bei San Paulo bienalėje.

„Nestabilios praktikos“: ekskursija su parodos kuratore Agne Narušyte, 17:30
Kauno fotografijos galerija, Vilniaus g. 2

Parodoje „Nestabilio praktikos“ (angl. Unstable Practices) pristatomi kintančių ir emancipacinių meno praktikų Novi Sade pavyzdžiai – nuo neoavangardo iki šiuolaikinio medijų ir postmedijų meno. Parodos atspirties taškas – naujųjų medijų centro „Kuda.org“ projektas „Trajni čas umetnosti“ („Neišsenkantis meno laikas“), kuriuo siekiama sudaryti Novi Sado (meno) istorijos žemėlapį, pristatyti veikėjų ir nuorodų tinklą, menines, socialines ir politines teorijas bei praktikas, turėjusias įtakos 6-ojo ir 7-ojo dešimtmečių Novi Sado neoavangardo scenai.

Penktadienį esate kviečiami į ekskursiją su parodos kuratore Agne Narušyte.  Ekskursija nemokama, įsigyjus lankytojo bilietą (2 eur. / 1 eur.) Vietų skaičius ribotas, todėl rekomenduojama išankstinė registracija: https://forms.gle/4YLzdJuSXjfL7oWe9

Savaitgalis „Lizdui Septyneri“
Klubas „Lizdas“, Nepriklausomybės a. 12

„Septyneri. Tiek metų užtruko NASA nuo pirmųjų skrydžio brėžinių iki žmogaus išsilaipinimo mėnulyje. Panašiai ir čia. Per septynerius metus Lizdas naktinį miesto gyvenimą išnešė nuo labai žemo starto iki satelitinių šviesulių. Panašu, jog ir užaugino (o gal ir išleido į pensiją) bent kelias reiverių kartas. Faktas lieka faktu – šitas erdvėlaivis nei neplanuoja sustoti. Tradiciškai švęsime abi savaitgalio naktis. Abi savaip. Pirmąją šiek tiek saldžiau, o antrąją – su botagais“, – kviečia elektroninės šokių muzikos klubo kolektyvas.

ŠEŠTADIENIS, 02 05

Paroda „Kauno žvėries brolija“
Kauno apskrities viešoji biblioteka, K. Donelaičio g. 8 / Lydos g. 2

Kauno apskrities viešoji biblioteka  prie „Kaunas 2022“ trilogijos pirmosios dalies „Sukilimas“ prisijungė su projektu „Kauno žvėries brolija“ ir kviečia iki pat kovo lankyti šia proga atidarytą skulptūrų parodą. Menininkai Ala Volkova bei Donatas Beniulis čia pažindina su Kauno mitinio žvėries brolijos nariais, pažadintais iš bibliotekos senųjų rūsių, knygų bei Kauno istorijų.

A. Volkovos skulptūros įsikūrė lauke ir išnyra sutemose – tai slibinas, feniksas, baziliskas. D. Beniulio kūriniai – cerberis ir kaukas – laukia viduje, bibliotekos darbo valandomis (šeštadienį – 10–17 val.)

Filmas „Lobis“, 10:20 / 13:40 / 15:30 / 18:00
„Forum Cinemas Kaunas“, Karaliaus Mindaugo pr. 49

Prisimenate nepaprasto populiarumo Arūno Žebriūno lietuviškus filmus vaikams – „Seklio Kalio nuotykiai“ (1976 m.) ir „Gražuolė“ (1969 m.), kuriuos visi žiūrėdavo prilipę prie televizorių ekranų? Po daugelio metų pertraukos lietuviško kino padangėje – nauja, kupina kvapą gniaužiančių nuotykių, pavojų bei stebuklų istorija vaikams ir nevaikams. „Lobio“ scenarijų režisierė Agnė Marcinkevičiūtė kūrė su rašytoja Renata Šerelyte. 

Kadras iš filmo

„Žiemos ekranai“: „Žmogus iš Rio (L’Homme de Rio)“, 16:30
Kauno kultūros centras, Vytauto pr. 79

Prancūzų režisieriaus Philippe de Broca (1933-2004) filmografijoje daugiau nei trisdešimt filmų, ir daugelis buvo itin sėkmingi ir labai populiarūs Prancūzijoje, tarp jų ir „Žmogus iš Rio“ (1964), vienas svarbiausių režisieriaus kūrinių. Šio filmo dėka Jean-Paul Belmondo sulaukė tarptautinio pripažinimo. Aktorius vaidino net šešiuose de Broca filmuose, kuriems būdingas dinamiška įvykių eiga, komiškos, fizinių aktoriaus jėgų reikalaujančios situacijos. Būtent šiam neseniai išėjusiam aktoriui žiemiškojo festivalio seansas ir dedikuojamas.

Kulminacinis spektaklis „The Final Final Final“, 18:00
Kauno miesto kamerinis teatras, Kęstučio g. 74A

„Pastebėta, jog tiek Lietuvoje, tiek Europoje dažnas spektaklis turi daugiau nei vieną finalą. Todėl nusprendėme pastatyti spektaklį vien tik iš finalų“, – teigia trupės „Teatronas“ kolektyvas. Pasaulyje nykstant linijiniam pasakojimui (viskas tampa padrika, išskaidyta: mūsų karjera, santykiai, taip pat ir pasakojimai), susiduriama su struktūrine krize. Mes pripratinti prie vienos struktūros, tačiau niekas neparuošė prie dabartinės struktūros nebuvimo. Todėl spektaklis padės įsigilinti į nežinojimą – kada ploti, kada baigiasi, kada pakelti savo jausmus į aukščiausią tašką, kada paleisti ir grįžti į savo, realų, tikrą gyvenimą be linijinio pasakojimo.

Donato Ališausko nuotr.

SEKMADIENIS, 02 06

Luko Mykolaičio fotografijų paroda apie „Nemuno7“
Zapyškis, Kauno raj.

Jau gegužės mėnesį Zapyškyje, kairiajame Nemuno krante bus prišvartuotas senas laivas-žemkasė, paverstas tarpdisciplinine kultūros ir meno erdve „Nemuno7“. Susipažinti su žemkasės praeitimi galima jau šiandien. Šalia Senosios Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios iškilo fotografijų parodos stendai –  žvilgsnis į Nemuno laivybos istoriją.

Parodos autorius Lukas Mykolaitis – tyrėjas ir fotografas iš Kauno, dažniausiai dirbantis su asmeninių ir istorinių erdvių atvejais. Jiems fiksuoti kūrėjas naudoja įvairias dokumentacijos technikas, taip permąstydamas laiko, atminties, paveldo, informacijos rinkimo, saugojimo ir perdavimo temas. Parodos centre – prieš žemkasės transformaciją atlikta erdvės dokumentacija, fiksuojanti laiko paveiktus, upės apnašų sluoksniais padengtus paviršius. Šie kadrai derinami su vintažinėmis, tarpukarį menančiomis Kauno upių laivybos fotografijomis, surinktomis Lietuvos jūrų muziejaus archyvuose. Pasak parodos autoriaus, tai – dar vienas laiko juostų sintezavimo pavyzdys ir vientisas, jutiminis naratyvas.

Luko Mykolaičio nuotr.

Paroda „Pokyčiai ir individualumas: šiuolaikinių Japonijos menininkų grafika“, 10:00–18:00
Kauno paveikslų galerija, K. Donelaičio g. 16

Paroda, kurią pristato Japonijos ambasada ir Japonijos fondas, nėra orientuota į išskirtinių šiuolaikinės japonų grafikos meistrų darbų pristatymą, veikiau ji suteikia galimybę supažindinti visuomenę su tais menininkais, kuriems grafikos technika yra šalutinė kūrybos dalis. Visų pirma siekiama atskleisti, kad šiuolaikinės japonų grafikos pagrindu buvo sukurta nauja meno sritis. Šiuo atveju tapytojų sukurti atspaudai yra suvokiami kaip tapybinės variacijos, kartu išlaikant savarankišką formą. Taigi šie darbai padėjo įtvirtinti šiuolaikinės japonų grafikos žanrą. Paroda paskatins lankytojus naujai pažvelgti į šiuolaikinės japonų grafikos istoriją.

Masanari Murai. „Saulė ir paukštis“

Lauros Garbštienės instaliacija „Sopulingoji ir Banga“, 10:00–18:00
Kauno paveikslų galerija, K. Donelaičio g. 16

Instaliacija – lyg regėjimas, palydintis parodą „Banga“: žmonių balsų kanalas“ – penktąją „Didžiosios pramonės“ ciklo dalį. Visos ciklo parodos parengtos drauge su buvusių Kauno fabrikų bendruomenėmis ir menininkais, kurie sukurdavo kūrinius – įžvalgas parodų paliestoms temoms: atminties, alternatyvios istorijos, išlikimo, tikėjimo ir darbo. Patyrinėti kintančias darbo ir gamybos sąvokas buvo labai įdomu su Laura Garbštiene dėl jos performatyvių kūrinių – „Verpėjų orkestro“ ir „Aš-menys pamažu sinchronizuojasi“. Šiuose kūriniuose veikia žmonės ir pasitelkiami tradiciniai darbo įrankiai, o ritualas ir kartotė užtikrina ir žmonių, ir įrankių gyvavimą.

Paroda yra „Kaunas 2022“ programos dalis.

„Žiemos ekranai“: „Įsimylėjusi Anais (Les Amours d’Anais)“, 17:00
Kauno kultūros centras, Vytauto pr. 79

Charline Bourgeois-Tacquet (1986) studijavo literatūrą, mokėsi vaidybos ir kurį laiką dirbo knygų leidybos srityje. Kino pasaulyje pasisekimo sulaukė su savo antruoju trumpo metro filmu „Pavergta Paulina“ (2018), pristatytu Kanų kino festivalio „Kritikų savaitė“ programoje. Filmas pelnė apdovanojimus Clermont-Ferrand trumpametražių filmų festivalyje bei kituose tarptautiniuose renginiuose. Pilno metro debiutas „Įsimylėjusi Anais“ (2021) taip pat pristatytas Kanų „Kritikų savaitėje“.

Kadras iš filmo