Žurnalų archyvas

Kauno fotografijos galerijoje – japonų fotografė Mari Katayama

25 liepos, 2022, Kauno fotografijos galerijos inf. | Kaunas 2022, Naujienos

Ketvirtadienį, liepos 28 d. 18 val. Kauno fotografijos galerijoje bus atidaryta fotografės Mari Katayamos paroda, veiksianti iki rugsėjo 18 d. Parodos atidarymo proga menininkė praves turą po parodą. Renginys vyks gyvai ir bus transliuojamas Kauno fotografijos galerijos feisbuko paskyroje. Parodos atidarymo renginys vyks japonų ir lietuvių kalbomis. 

Paroda pavadinimu „Mari Katayama“ yra pirmoji tarptautinį pripažinimą pelniusios menininkės personalinė paroda Lietuvoje ir viena didžiausių personalinių parodų už Japonijos ribų. Parodoje bus eksponuojamos Katayamos fotografijų serijos, sukurtos 2015-2021 m.

Mari Katayama „bystander #016“, 2016 m.
Mari Katayama „leaving-taking #006“, 2021 m.

Japonų menininkė, kurianti fotografijos, skulptūros, performanso ir tekstilės meną, gimė g. 1987 m. Gunma prefektūroje. 2012 m. ji baigė magistro studijas Tokijo menų universitete. Jos darbai buvo eksponuoti „Maison Européenne de la Photographie“ (Paryžius, Prancūzija), 58-ojoje Venecijos bienalėje (Giardini ir Arsenale, Venecija, Italija), „White Rainbow“ galerijoje (Londonas, Jungtinė Karalystė), Tokijo fotografijos meno muziejuje (Tokijas, Japonija) ir kt. 

Kūrėjos darbų turi daugelis viešųjų kolekcijų, tarp jų „La Maison Rouge“ (Paryžius, Prancūzija), „Collection Antoine de Galbert“ (Paryžius, Prancūzija), Mori meno muziejus (Tokijas, Japonija), „Arts Maebashi“ (Gunma, Japonija) ir Tokijo fotografijos meno muziejus (Tokijas, Japonija).

Mari Katayama „shadow puppet #001“, 2016 m.
Mari Katayama „shadow puppet #002“, 2016 m.
Mari Katayama „shell“, 2016 m.

Katayamos meninė mąstysena atsispiria nuo fizinės menininkės išvaizdos ir kūniškų patirčių. Nuo įgimtos blauzdikaulio anemijos kenčianti menininkė, būdama vos devynerių, ryžosi abejų kojų amputacijai. Nuo to laiko, naudodama savo kūną kaip gyvą skulptūrą, ji kuria įtaigius autoportretus, kamerai pozuodama su unikaliai dekoruotais protezais ir savo rankomis siuvinėtais pliušiniais objektais. 

Kruopščiai surežisuotuose autoportretuose (kuriuos visada fotografuoja pati, naudodama nuotolinio valdymo pultelį arba automatinį laikmatį) menininkė nagrinėja grožio, moteriškumo ir pažeidžiamumo klausimus, kartu kvestionuodama negalios sampratą ir moters kūno reprezentaciją. 

Paroda veiks iki rugsėjo 18 d.

Paroda yra „Kaunas 2022“ programos dalis. 

Parodą remia „Kaunas 2022“, Lietuvos kultūros taryba ir „EU Japan“.