Kauno fotografijos galerijoje (Vilniaus g. 2) iki rugsėjo 25 d. veikia Dovilės Dagienės paroda „Osmosas“.
Menininkė parodoje plėtoja kūrybinį dialogą su vienu svarbiausių Lietuvos fotografijos istorijos kūrėjų – Baliu Buraču. 2020 m. tapusi pirmąja moterimi, įvertinta Balio Buračo fotografijos meno premija, Dagienė šį apdovanojimą priėmė kaip užduotį – iš naujo pažvelgti į Buračo archyvą, ypatingą dėmesį skiriant moterų portretams, jų aplinkai, kasdienybės pėdsakams.
„Fotografija visuomet buvo osmoso forma. Šviesa skverbiasi per objektyvą, reaguoja su chemikalais, palieka pėdsaką“, – rašo šios parodos kuratorius Adam Mazur. Dagienės darbuose šis procesas tampa metafora, leidžiančia persilieti skirtingiems laikams ir istorijoms. Senosios Buračo fotografijos persismelkia į šiuolaikinius autorės darbus, o dabartis – į archyvo kadrus, taip sukuriant erdvę, kurioje praeitis ir dabartis veikia viena kitą.



Kėdė prie šiltnamio, 2025 m. Fotografė Dovilė Dagienė

Du Zuzanos portretai, 2010 m. Fotografė Dovilė Dagienė

Kupiškietė, 1935 m. Fotografas Balys Buračas


„Osmosas“ nėra bandymas heroizuoti istoriją ar ieškoti vienos lietuviškos fotografijos esmės. Tai intymus ir empatiškas žvilgsnis, išryškinantis marginalizuotų moterų istorijas, jų tylų buvimą, buities ir gamtos detales – sodus, daržus, gėlių darželius. Dagienės darbai kviečia į atvirą procesą, kuriame archyvas tampa ne uždaru dokumentu, o pralaidžia membrana, sugeriančia ir mūsų emocijas, santykius bei prisiminimus.
–
Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Kauno miesto savivaldybė. Kauno fotografijos galerijos mecenatas – AON, pagrindinis rėmėjas – letsinvest.eu.