Kovo 17 d. 18 val. VDA Kauno fakulteto galerijoje „Muitinė“ (Muitinės g. 2) atidaroma Barboros Matonytės paroda „Karalius Rodis“
„Karalius Rodis“ – pirmoji Barboros Matonytės parodų ciklo „Septyni metų laikai. Tamsusis amžius: Giesmininkas Krindžila“ dalis, kurioje susiduriama su lyrišku pasakojimu apie fikcinį veikėją Karalių Rodį. Šis, atlikėjo Ozzy Osbourne įvaizdžiu pagrįstas stabas, pasakoja istoriją apie šikšnosparnių išvarymą iš pragaro. Parodoje, kaip pagrindinė išraiškos forma dominuoja eiliuotas tekstas, akomponuojamas garso, video, grafinių bei skulptūrinių elementų.
Aštuonių parodų cikle „Septyni metų laikai. Tamsusis amžius: Giesmininkas Krindžila“ žiūrovui perteikiama patirtis, savyje talpinanti šiuolaikinės muzikos bei viduramžių katalikiškojo pasaulių sintezės interpretaciją per vizualaus menininko prizmę. Pagrindinė projekto problematika – bandymai pritaikyti dogmatiškų vertybių konstravimo principus nūdienos nišinių bendruomenių santykyje su psichologinio sunkio, baimės ir agresijos tematikomis.

Barbora Matonytė (1996 m.) – jaunosios kartos menininkė, kurios kūrybinės veiklos laukas geriausiai apibūdinamas kaip įvairių skulptūrinių išraiškų išplėstiniame lauke, erdvėje ir potyriminėje plotmėje paieškos. Kūryba tarpdisciplininėje terpėje aiškiai išsiskiria dvejais pagriniais laukais, t.y. vizualaus meno instaliacijų ir garso meno (ang. soundwork) diskursai, bei jų jungimo galimybės. Pamatinė garso profilio kūrinių sudedamoji dalis yra žmogaus balsas, tyrinėjantis įvairiausius vokalinius reiškinius, tokius kaip: seni audio įrašai, dirbtinai sugeneruoti balsai ir stilizuoti raiškos būdai, dažnai aptinkami sunkiosios metalo muzikos žanruose. Kūrėja neretai savo praktikoje kolaboruoja su kitų meno sričių atstovais bei tyrinėja (sub)kultūrinius reiškinius, uždarų bendruomenių komunikacijos metodus bei savo kūryboje stengiasi paneigti stereotipais grįstus pasaulėžiūros modelius.
Paroda veiks: 2025 03 17– 2025 04 15
Projektą finansuoja: Lietuvos Kultūros taryba