2018-aisiais globalios videožaidimų industrijos pelnas pirmą kartą pralenkė muzikos ir kino industrijų pelnus kartu sudėjus, o 2023-iaisiais pasaulyje buvo per 3 milijardus aktyviai žaidžiančių žmonių. Akivaizdu, kad videožaidimai ne tik užtikrintai įsiliejo į kasdienybę, bet ir tapo viena reikšmingiausių šiuolaikinės kultūros formų. Tačiau kas šioje industrijoje laimi – žaidėjai ar didžiosios korporacijos?
Šiuos ir daugelį kitų klausimų nagrinėja žaidimų industrijos ekspertė ir kritikė Marijam Didžgalvytė savo knygoje „Videožaidimai keičia pasaulį. Kas laimi?“, kurią lietuvių kalba išleidžia leidykla LAPAS.
Analizuodama videožaidimų politinius, ekonominius ir socialinius aspektus, autorė atskleidžia, kad žaidimai yra ne tik pramoga ar menas – jie taip pat yra galinga kultūrinė ir politinė jėga, formuojanti visuomenės pasaulėžiūrą, vertybes ir elgseną.
Marijam debiutinę knygą „Everything to Play For“ 2024-ųjų rugsėjį išleido prestižinė „Verso Books“ leidykla, leidinys sulaukė plataus pripažinimo, o The Guardian ją įtraukė į 2024-ųjų geriausių knygų sąrašą!
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2025/02/20250127_Videozaidimai-keicia-pasauli_1-virselis-872x1285.png)
![](https://kaunaspilnas.lt/wp-content/uploads/2025/02/Knygos-autore-Marijam-Didzgalvyte_-autores-archyvo-foto-931x1285.jpg)
Lietuviškojo leidimo skaitytojai knygoje ras ir unikalią nuotraukų galeriją, pasakojančią apie Lietuvos videožaidimų industrijos istoriją, jos kūrėjus bei augimą bei linkėjimus kompiuterinių žaidimų žaidėjų tėvams ir jiems patiems! „Didžgalvytė pasiekė kažką naujo. Ji palaiko atstumą nuo videožaidimų industrijos, kad galėtų pažvelgti į ją kritišku žvilgsniu, tačiau kartu ji ir pakankamai arti pasidžiaugti jų laimėjimais. M. Didžgalvytė tvirtai įrodo, kad dar reikia daug už ką kovoti“, – teigia Josh Sawyer, videožaidimo „Fallout: New Vegas“ režisierius.
„Negaliu nepadėkoti tokiai nuostabiai leidyklai LAPAS. Kai Ūla Amrasaitė sutiko leisti šią knygą lietuvių kalba, ji dar nebuvo gavusi visų dabar jai tekusių liaupsių ir apdovanojimų. Tiesiog patikėjo manimi ir šiuo projektu – dėl to esu be galo dėkinga“, – sako knygos autorė Marijam Didžgalvytė.
Knygos „Videožaidimai keičia pasaulį. Kas laimi?“ pristatymas gimtajame autorės Kaune vyks vasario 22 d. bare „Godo“ galerijoje, Kaune kartu vertėju, Tomu Marcinkevičiumi -Baronu bei Laurynu Šedvydžiu.
Vilniaus knygų mugės metu, kovo 1 d., knyga bus pristatomas kartu su autore bei viešųjų ryšių ekspertu Mykolu Katkumi, filosofu Jonu Dagiu, videožaidimų ekspertu Artūru Rumiancevu, MO muziejaus direktore Milda Ivanauskiene, Ada Mockute Jaime ir žurnalistu Karoliu Pilypu Liutkevičiumi.
Marijam Didžgalvytė – lietuvių-totorių kilmės videožaidimų industrijos dalyvė, kritikė ir aktyvistė. Ji yra viena iš Game Workers Unite organizacijos, siekusios gerinti žaidimų kūrėjų darbo sąlygas, įkūrėjų, dėstė Royal Holloway Londono universitete ir šiuo metu dirba rinkodaros vadove BAFTA apdovanojimus pelniusioje videožaidimų studijoje, Danijoje. Jos tekstai buvo publikuoti The Guardian, VICE, GamesIndustry.biz ir kituose tarptautiniuose leidiniuose.
Daugiau informacijos apie LAPAS rengiamas naujienas >> Videožaidimai keičia pasaulį. Kas laimi? – Leidykla LAPAS