2025-us metus Kauno miesto kamerinis teatras pradeda su nauja menine programa „Kamerinis plius“. Šios programos tikslas – ne tik pamaloninti kauniečių širdis profesionaliu teatru, bet ir atnešti gaivaus vėjo į miesto kultūrinį gyvenimą.
„Kamerinis plius“ suteikia galimybę į repertuarą įtraukti kitų teatrų jau sukurtus, nacionalinio arba tarptautinio pripažinimo sulaukusius spektaklius, kuriuos norima parodyti Kauno miesto kamerinio teatro publikai.
„Vienas iš mūsų tikslų – puoselėti dramos teatro tradicijas ir skatinti teatro meno plėtrą. Taip pat siekiame, kad Kauno miesto kamerinis teatras būtų įdomių kultūrinių patirčių vieta, kadangi veikiame ir kaip atvira infrastruktūra nepriklausomiems teatro kūrėjams, ieškantiems galimybių profesionaliai kurti ir rodyti spektaklius. „Kamerinis plius“ padeda nutiesti tiltą, pavyzdžiui, tarp Vilniaus scenos menininkų ir kauniečių publikos. Norime paskatinti ir teatro kūrėjus, kurie savo darbuose naudoja išskirtines, labai savitas išraiškos formas arba kalba ypatingai aktualiomis temomis, tačiau dažniausiai jų darbai lieka rodomi tik Vilniuje“, – teigia teatro meninės programos kuratorė Monika Jašinskaitė.
Programa siekiama pasiūlyti iki 10 papildomų scenos meno pasirodymų per metus.
Pirmasis „Kamerinis plius“ programoje rodomas darbas – iš Kauno kilusio režisieriaus Žilvino Vingelio spektaklis „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“, kinematografišku žvilgsniu įvertinantis žymaus prancūzų menininko Jeano Cocteau biografiją ir kūrybą. „Kosmos Theatre“ prodiusuotas spektaklis jau buvo pristatytas tarptautinių meno festivalių „Contempo“ ir „Sirenos“ metu. Kauno miesto kameriniame teatre jis bus rodomas sausio 22 dieną.
Dramaturgas Jeanas Cocteau (1889-1963) vadinamas kūrybiniu chameleonu, palikusiu ryškų pėdsaką XX a. poezijoje, teatre ir kine. Meno mylėtojams J. Cocteau yra žinomas dėl filmo „Gražuolė ir pabaisa“ (1946), pjesių „Orfėjas“ (1925), „Pragaro mašina“ (1934) ir daugybės įvairių kitų žanrų kūrinių. Jo gebėjimas aktualizuoti mitologiją ir į kiekvieną mediją įnešti svajingą, avangardinį polėkį iki šių dienų įkvepia menininkus visame pasaulyje.
„Manau, kad „Diletantas (*susapnavęs Angelą)“ pradžiugins kauniečius, mėgstančius Žilvino Vingelio kūrybą (Kauno miesto kamerinio teatro repertuare jau ilgai gyvuoja jo režisuotas audovizualinis spektaklis „Kafka Insomnia“), norinčius pailsėti nuo klasikinių dramaturgijos pastatymų bei besidominčius moderniuoju menu. Tai žaismingas, vaizduotę žadinantis sceninis kūrinys. Spektaklyje vaidina puiki aktorė Airida Gintautaitė, dirbusi režisierių Gintaro Varno, Oskaro Koršunovo, Lukaszo Twarkowskio pastatymuose bei už vaidmenis ne kartą įvertinta aukščiausiais apdovanojimais – Auksiniais scenos kryžiais“, – pasakoja M. Jašinskaitė.
„Spektaklio medžiaga tampa pats Cocteau, suvokiant jį kaip tarpdisciplininį menininką, o dar labiau – kaip skirtingų medijų ir disciplinų montažą. Padalinus šias disciplinas (kinas, siurrealistiniai objektai, muzika, literatūra, mada ir t. t.) ir atidavus jas kiekvienam iš kūrybinės komandos narių, siekėme šį montažą suskaidyti atgal į atskiras medijas ir montuoti iš naujo į smulkesnių detalių sunkiau atpažįstamus ir stambesnių detalių lengviau atpažįstamus intermedialius numerius. Su komanda ieškojome netiesioginių sąsajų, paralelių, poetinių paradoksų, kurie įsteigtų simbolinę giminystę tarp už kūrinio ribų nieko bendro neturinčių temų, vaizdinių ir simbolių. Tai kūrėme pasitelkiant medijų meną, animaciją, draminę vaidybą, mechanizuotą scenografiją, lėlių ir objektų teatrą, garso erdvę ir kitas šiuolaikinio teatro priemones“, – teigia režisierius ir spektaklio dramaturgas Žilvinas Vingelis.