Penktadienį įvyko „Kaunas 2022 – Europos kultūros sostinė“ programos „Kylantis Kaunas“ projekto „KOMODA“ mados renginys. Šioje bendrakūrystės festivalio „Per_kūnija“ dalyje savo drabužių kolekcijas pristatė jaunieji Lietuvos dizaineriai.
Renginio dalyviai – Arielė Ugnė Tarasevičiūtė ir jos ženklas „Arielė Ugnė“, Edvino Šikšnian ir Danieliaus Voskoboinikovo „amfera“, Rūta Kriaučiūnaitė ir jos prekinis ženklas „ruta jaan“, Milda Grikšaitė-Jankuvienė su „MildPower“, bei Kotryna Lenkauskaitė su išskirtine juvelyrikos kolekcija „Kotryna Lenk Design“.
Pačioje Kauno širdyje, Nepriklausomybės aikštėje, podiumu žengę modeliai demonstravo naujausias ir karščiausias jaunųjų kūrėjų kolekcijas. Pasirodymo metu netrūko ovacijų ir susižavėjimo kupinų veidų. Tai buvo pirmasis projekto „Komoda“ mados renginys, o dalyvavę dizaineriai pasižymėjo itin skirtingomis kolekcijomis, kurios skleidė savitą žinutę ir tematiką.
Pirmosios, renginį atidariusios, kolekcijos autorė buvo Arielė Ugnė Tarasevičiūtė. „Arielė Ugnė“ ženklo kolekcija pasižymėjo išskirtiniais dizainais, kuriuose dominavo balta spalva. Ši dizainerė savo drabužių kolekcija įnešė gaivumo, žemiškumo ir laisvės pojūtį renginio žiūrovams.
net ir suaugus pasitaiko dienų, kai norisi elgtis lyg mažam vaikui.
„Neapsimetinėkite ir būkite savimi“, – „Amfera“ prekinio ženklo autoriai sakė modeliams žengiantiems ant podiumo. Edvino ir Danieliaus kuriami dizainai ir modelių laisvo stiliaus pasirodymas sukūrė kasdieninio miesto gyvenimo sceną. Minimalizmas, paprastumas ir patogumas – šie trys žodžiai sukosi mano galvoje išvydus šią kolekciją. Gatvės stiliaus išlaikymas ir kasdieniškumas, pasak autorių, yra neatsiejamas nuo jų pačių. „Kuriame tai ką nešiojame ir mes patys, ir visi“, – pasakojo Edvinas ir Danielius.
Rūta Kriaučiūnaitė pristatė itin moterišką, subtilia elegancija ir dalykiškumu alsuojančią kolekciją, kurią pavadino „Nuobodu“. „Ruta jaan“ ženklo kūrėja savo kolekcija perteikė balansą tarp vaikiško žaismingumo ir disciplinuoto suaugusiųjų gyvenimo. Moteriškų drabužių kolekcija, kurioje persipynė elegancija, detalių žaismingumas ir griežtos formos, kaip teigė Rūta, yra tam tikras jos asmenybės atspindys, kuomet net ir suaugus pasitaiko dienų, kai norisi elgtis lyg mažam vaikui.
Mados šou „Pamatai“ vainikavo juvelyrikos kolekcija ir prekinio ženklo „MildPower“ pristatymas. „Kotryna Lenk Design“ išsiskyrė itin masyviais ir akcentiniais aksesuarais, kurie pagaminti karoliukų ir erdvinio konstravimo pagalba, o „MildPower“ svajingomis spalvomis, minkšta tekstūra ir žaismingumu nukėlė žiūrovus į pasakų pasaulį, kuriame skraido rožiniai debesėliai.
Madą bei kultūrą mylinčius žmones subūręs šou „Pamatai“ atskleidė ne tik mados pasaulio aktualijas ir Kauno kultūrinį gyvenimą, kuriame gausu laisvės, drąsos, kasdieniškumo ir spalvų, bet ir palietė rimtas vartotojiškumo kultūros problemas parodydami, kad ir antrąkart panaudotos medžiagos gali virsti nuostabiais kūriniais bei madingais akcentais.
Festivalis „Per_kūnija“ yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ renginys, kuriame siekiama analizuoti ir atkreipti dėmesį į jaunų žmonių tarpe opius klausimus bei kviečia sudalyvauti visus norinčius pažvelgti į save, miestą ir kultūrą kitu kampu.