18-ąjį koncertinį sezoną pradedantis Kauno miesto simfoninis orkestras šį šeštadienį, sausio 28 d., pakvies klausytojus pasimėgauti prancūzų muzika. Publika šį vakarą išgirs retai atliekamą žymiausią XIX a. kompozitoriaus C. Francko kūrinį simfoniniam orkestrui – Simfoniją d-moll, kuri pripažįstama vertingiausiu kūrėjo darbu, taip pat vieno nuostabiausių muzikos talentų C. Saint-Saenso spalvingą simfoninę poemą „Mirties šokis“ bei išdaigišką ir saulėtą M. Ravelio Fortepijoninį koncertą G-dur.
Šio vakaro koncertui orkestras pasirinko ypatingą svečią – prancūzų pedagogą, muzikologą, muzikinių transliacijų prodiuserį, dirigentą Alain‘ą Paris, kuris dažnai vadinamas „nenuilstančiu muzikos propaguotoju, nepaisančiu sienų ir disciplinų ribų“, dirigavęs septyniasdešimčiai orkestrų trisdešimtyje šalių, keturiuose žemynuose. Kaip kviestinis dirigentas, maestro dirbo bene su visais svarbiausiais Prancūzijos simfoniniais kolektyvais ir daugeliu ansamblių įvairiose pasaulio šalyse. Alain’as Paris ypač vertinamas dėl gilaus prancūziškojo repertuaro išmanymo, jo žiniomis džiaugiasi nuolat rengiamų meistriškumo kursų lankytojai, dirigentas dažnai kviečiamas būti tarptautinių konkursų komisijų nariu.
Atlikti veržlų ir išdaigišką M. Ravelio Fortepijoninį koncertą G-dur orkestras pakvietė pianistą Motiejų Bazarą, kuris melomanams žinomas dėl įvairiapusiškų muzikinių interesų ir įvairios veiklos, dažnai yra pastebimas ne tik akademiniuose koncertuose, bet ir džiazo ar elektroninės muzikos vakaruose. M. Bazaras studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA) ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje. 2018 m. LMTA jis apsigynė menų daktaro laipsnį. M. Bazaro profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Pianistas turi nemažai grojimo su orkestrais patirties. Tarp jo scenos partnerių – Kauno, Lietuvos, Talino kameriniai orkestrai, Lietuvos nacionalinis ir valstybinis simfoniniai orkestrai, Latvijos nacionalinis bei Plovdivo (Bulgarija) simfoniniai orkestrai. Pasižymintis reiklumu sau, puikiu instrumento valdymu, stiliaus ir scenos partnerių supratimu, pianistas noriai kviečiamas groti su įvairių muzikinių krypčių kolektyvais.
„Tai priešpaskutinis M. Ravelio kūrinys, sukurtas 1929-1931 metais, nors idėjas koncertui ir baskišką temą jis nešiojosi keliolika metų iki tol. Kompozitoriui viešint JAV, didelę nuostabą kėlė džiazo muzikantai ir džiazo orkestrų skambesys. Neabejotinai, šie įspūdžiai įgavo pavidalą fortepijoniniame koncerte G-dur. Dažnai M. Ravelio muzika nuolat analizuojama ir sulaukia susižavėjimo epitetų dėl džiazui artimo skambesio. Tačiau tai yra įdomus anachronizmas – džiazas M. Ravelio gyvenimo laiku taip neskambėjo, kaip tik atvirkščiai – kompozitoriaus harmoninės naujovės ir modernumas įsiliejo ir praturtino džiazo muzikos skambesį keliais dešimtmečiais vėliau. Tai gerai pastebima džiazo pianisto Herbie Hancocko kuris M. Ravelį laiko vienu iš savo įkvėpėjų, grojimo manieroje ir kompozicijose. Be to, H. Hancockas yra sukūręs parafrazę pagal koncerto G-dur antrąją dalį. O antroji, lėtoji dalis yra koncerto lyrinė kulminacija. Viena iš M. Ravelio stiprybių – mokėjimas derinti moderną su tradicija, puikiai atsiskleidžia šioje dalyje. 34 taktų nepasikartojanti melodija yra viena ilgiausių, o jos prototipu kompozitorius pasirinko W. A. Mozarto klarneto kvinteto lėtosios dalies melodiją“, – išsamiai koncerte skambėsiantį kūrinį pristatė pianistas Motiejus Bazaras, pridėjęs, kad jį atliks su didžiausiu malonumu.
Kas: Koncertas „Prancūzų muzikos puslapiai“
Kur: Kauno valstybinėje filharmonijoje
Kada: 2023 m. sausio 28 d., šeštadienį, 16 val.