Rugsėjo 25-ąją baigėsi dvi savaites trukęs Kauno miesto kamerinio teatro organizuojamas kasmetinis jaunimo teatro festivalis. Šįmet „Išeities taške“ iš arčiau pažvelgti kuo gyvena jaunoji kūrėjų karta panoro daugiau nei 1500 žiūrovų.
7-tą kartą vykusiame festivalyje buvo suteikta nevaržoma laisvė menininkų kūrybiniams eksperimentams, kas programoje lėmė kaip niekad plačią temų ir renginių įvairovę: tradicinį ir traukųjį teatrą, operą, šiuolaikinį cirką, gatvės bei šiuolaikinį šokį, garso instaliaciją, dirbtuves, žaidimus, stand-up komediją, pjesės skaitymą ir eskizų konkursą.
„Pagrindinė festivalio idėja nuo pat pradžių buvo sukurti platformą, kur jaunieji kūrėjai galėtų susitikti ir teatro kalba bendrauti su jauna publika. „Išeities taškas“ skirtas išsibandyti idėjas, pristatyti debiutinius kūrinius, praktikuotis prodiuseriams. Tai platforma tiems, kurie kuria jaunai auditorijai, o žiūrovams pamatyti, kas naujausio vyksta jaunųjų menininkų galvose“, – festivalio idėją pristato Kauno miesto kamerinio teatro vadovė Jurga Knyvienė.
„Išeities taško“ metu spektaklius pristatė Meno ir mokslo laboratorija, „Dirty Deal Teatro“ (Latvia), Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Vilniaus šokio teatras „Low air“, Valstybinis jaunimo teatras, „Vakhtery“ (Ukraina), KTU teatro studija „44“, „Kosmos Theatre“, „Nuepiko“, „Apeirono teatras“, „Kanta Company“, Kauno miesto kamerinis teatras bei nepriklausomi menininkai.
Didžiausio jaunosios auditorijos susidomėjimo sulaukė ir pilnas sales rinko LMTA diplominiai darbai: ciklą nuo gimimo iki mirties vaizdavusi „Bildungiada“ (rež. G. Aleksa), XXI a. jauną žmogų, kolektyvinės kaltės ir pavydo temas nagrinėjęs „Baseinas. Be vandens“ (rež. J. Kuprevičius) bei apie būties įprasminimą karo metu kalbėjęs spektaklis „Nepalaidoti mirusieji“ (rež. J. Vinciūnas).
Paaiškėjo „Išeities taško“ tradicija tapusio eskizų konkurso rezultatai. Kiekvienais metais festivalio metu yra rengiamas spektaklio eskizų konkursas, kuriame gali dalyvauti visi jaunieji scenos menininkai, o geriausius eskizus Kauno miesto kamerinis teatras kūrėjams padeda paversti į pilnus spektaklius didžiojoje scenoje.
Komisija ir balsavę festivalio žiūrovai šįmet priėmė vieningą sprendimą ir iš 4 pristatytų eskizų nugalėtoju išrinko savo forma ir kūrybiniais sprendimais nustebinusį režisieriaus Balio Švedo psichologinę dramą „Rašytojas ir Gimdyvė“. Šio eskizo, sugretinusio gimties ir savižudybės temas, pilno spektaklio premjera žiūrovų laukia kitąmet.
Festivalio uždarymo dieną lankytojus stebino šiuolaikinio cirko Kanta Company pasirodymai bei surengtos atviros žongliravimo dirbtuvės, vyko susitikimas su viso festivalio metu veikusios garso instaliacijos „Jausmų sonifikacija“ autore Justina Kecoriūte bei nemažo žiūrovų dėmesio sulaukę „Anomalija Om“ psichodraminiai žaidimai (rež. Eglė Kazickaitė, Greta Gudelytė), žiūrovus pakvietę nukeliauti į Hado karalystę. Sekmadienį taip pat buvo parodytas Auksinį scenos kryžių pelnęs spektaklis „bowel“ (rež. N. Jasinskas), kuris tapo prasidėjusio tarptautinio teatro festivalio „Sirenos’22“ dalimi.
Šių metų festivalis išsiskyrė žanrų bei temų gausa – programoje buvo galima rasti net 11 skirtingų žanrų, svečių iš Latvijos bei Ukrainos ir virš 20 renginių. „Išeities taškas“ savo misiją tarpininkauti tarp pradedančiųjų kūrėjų ir jaunosios auditorijos tęs ir kitų metų rugsėjį, kur iš naujo stengsis nustebinti festivalio žiūrovus.
Festivalį organizuoja Kauno miesto kamerinis teatras. Finansuoja: Lietuvos kultūros taryba, Kauno miesto savivaldybė. Rėmėjai: „Žali Žali“, Saldainių fabrikas „Rūta“.