Operos, elektronikos, džiazo, čiurlioniškų motyvų aidas ir daugiau kaip 150 atlikėjų, aktorių ir šokėjų, kuriančių masišką muzikos ir teatrinių elementų kupiną pasirodymą – taip užbaigti Europos kultūros sostinės metus žada paskutinysis Šiuolaikinės Kauno mito trilogijos veiksmas „Sutartis“. „Susitarti gyventi ilgai ir laimingai – to linkėsime kauniečiams, visų Europos miestų gyventojams, ir visiems, buvusiems šios nepamirštamos kelionės dalimi“, – sako „Kaunas 2022“ organizatoriai, lapkričio 26–27 d. paruošę ne vieną staigmeną.
„Šiuolaikinio Kauno mito trilogija – kelionė per tris didžiuosius Europos kultūros sostinės renginius tarsi per tris žmogaus gyvenimo etapus: supratimą, kas esu, savęs priėmimą ir susitarimą būti geresniu sau ir savo bendrapiliečiams, savo miestui“, – unikalų trilogijos konceptą pristato idėjos autorius Rytis Zemkauskas.
Sausį visos Europos akivaizdoje Kaune įvyko kultūrinis „Sukilimas“ – taip pažymėta ambicingiausio miesto istorijoje projekto pradžia. Gegužę miestą užliejusi „Santaka“ nuteikė menu įkrautos vasaros tempui, o „Sutartis“ lapkričio 26-27 dienomis iš tiesų pakvies sudaryti sutartį su savimi ir savo miestu.
Žinomi vardai ir daugiau nei 150 atlikėjų
Didžiojo „Sutarties“ renginio, vyksiančio „Žalgirio“ arenoje, autoriai – Nacionalinės premijos laureatė Zita Bružaitė, režisierius Gediminas Šeduikis, „Auksinių scenos kryžių“ laureatės dramaturgė Daiva Čepauskaitė bei choreografė Agnija Šeiko. Scenoje pasirodys Kauno bigbendas, Šeiko šokio teatro šokėjai, „Giunter Percussion“, Kauno styginių kvartetas ir kiti. Kartu jie kurs poetišką miesto viziją, pinamą iš faktų, legendų, mitų ir vaizduotės.
Paklausta, kokiam žanrui būtų galima priskirti šį daugiasluoksnį kūrinį, meninės idėjos autorė ir kompozitorė Z. Bružaitė nustebina. „Tai… baletorija. Pati sugalvojau šį terminą, kuris daugeliui kelia šypseną. „Sutartyje“ įpinsime jau atrastų elementų – tai Kauno Žvėris, stichijos, įvairios geografinės nuorodos, užuominos į praėjusį laiką ir dabartį, miesto kūrimą ir gyvenimą jame – ši gija vienija visus tris spektaklius“, – akies krašteliu į visu pajėgumu vykstantį kūrybinį procesą leidžia dirstelėti Z. Bružaitė. Ji prideda, kad „Žalgirio“ arenoje bus galima išgirsti ir pamatyti čiurlioniškų motyvų, – jie bus jungtis tarp šešių atskirų „Sutarties“, kurioje bus ir operos arijų, ir elektronikos, ir džiazo, ir tautinių motyvų bei viso to darnos, dalių.
Kitaip nei du pirmieji Kauno mito trilogijos veiksmai, „Sutartis“ vyks uždaroje erdvėje – anot kompozitorės, arenos tūris suteikia laisvės naujiems drąsiems sprendimams. Z. Bružaitė įsitikinusi, kad kiekvienas bilietą į „Sutartį“ spėjęs įsigyti žiūrovas pamatys ir išgirs itin daug, o jo patirčiai neturės įtakos vėjas, lietus ar kitos stichijos.
Europos kultūros sostinės uždarymo savaitgalį lapkričio 26–27 dienomis Kauną puoš ir įvairiose viešosiose erdvėse įkurdintos šiuolaikinės šviesos instaliacijos, kurios atkeliaus iš kitų Europos miestų ir kultūros sostinių. Sekmadienio vakarą Kauno rajone esančiame Raudondvario dvare įvyks paskutinis „Sutarties“ akcentas, kuris kol kas laikomas paslaptyje.
Bilietai prekyboje pasirodys jau šią savaitę. Visą „Kaunas 2022“ programą rasite www.kaunas2022.eu ar mobiliojoje programėlėje.