„Oskaro Koršunovo teatro sugrįžimo triumfas“, „Spektaklis, kurį norisi žiūrėti ne vieną kartą“, „Puikus Otelo vaidmuo, sukurtas Oneidos Kunsungos-Vildžiūnienės“, „Ilgai lauktas gurkšnis deguonies“, „Tobulai sumanytas ir realizuotas paveikslas“, „Puiki aktorių trupė“ – tokiomis frazėmis užsienio kritikai pasitiko režisieriaus O. Koršunovo spektaklį pagal amžinai aktualiu laikomo britų klasiko Williamo Shakespeare’o pjesę „Otelas“.
Jau penktadienį, balandžio 1 d., 18 val. spektaklio aktorių laukia akistata su Kauno publika.
„Otelas“ – neabejotinai vienas labiausiai pandemijos paveiktų spektaklių. Kvietimas pristatyti premjerą prestižinio Avinjono festivalio pagrindinėje scenoje, kitų didžiųjų Europos festivalių dėmesys, suplanuoti spektakliai visoje Lietuvoje ir staiga – pandemijos siena, sutrukdžiusi rodyti spektaklį dvejus metus. Tokius iššūkius turėjo įveikti režisierius O. Koršunovas ir jo aktoriai, bet rodos COVID-19 audra neišmušė iš ritmo – premjera sėkmingai įvyko Vilniuje, aplodismentai aidėjo tarptautiniuose festivaliuose.
„Spektaklį statėme vasaros stovyklose Klaipėdoje. Tai buvo įstabus laikas, ypatingai kūrybiškas. Repetavome teatre ir prie jūros. Tai kūrybinis kelias, kuris pradžioje buvo kerinčiai žavus ir viltingas, ausyse jau čirškė Avinjono cikados, o tada prasidėjo maras. Nebetekome ne tik Avinjono, bet ir kitų festivalių finansinės ir moralinės paramos. Kurti teatre, kai ateitis tokia miglota, beveik neįmanoma. Spektaklis – tai ne nedegus rankraštis, jo neįdėsi į stalčių ir nėra tokių šaldytuvų, kurie išsaugotų teatro gyvasties šviežumą. Bet mes kūrėme ir dirbome toliau“, – permainingą „Otelo“ pradžią prisimena O. Koršunovas.
Pasak O. Koršunovo, teatras, ypač klasikos pastatymai turi būti ne šiuolaikiški, „pataikantys“ į laiką, o aplenkiantys laiką, nuspėjantys ir perspėjantys. Ne išimtis ir „Otelo“ pastatymas – prieš daugiau nei du metus pradėtas kurti spektaklis nuspėjo dar vieną šiandienos socialinę grimasą.
„Rasinių ir kitų skirčių nepaisančią Otelo ir Dezdemonos sąjungą Shakespeare’o laikais galėtume vadinti visiškai netradicine šeima. Šiandien Lietuvoje mes ypatingai stipriai išgyvename „tradicinės šeimos“ susidūrimą su netradicine šeima, socialine lytimi ir panašiais dalykais. Iš esmės tai yra tradicinio ir naujojo pasaulių sankirta, vis besikartojanti Europoje nuo pat viduramžių. Jos matrica sukasi Shakespeare’o tragedijose. Ši dilema yra viena iš priežasčių, kodėl Otelą vaidina tamsiaodė moteris. Tai suteikia mums juntamą suvokimą, kokias tradicines ribas peržengia Dezdemona“, – teigia režisierius.
Aš neradau atletiškesnės širdies Otelo vaidmeniui nei Oneidos.
Pagrindinį Otelo vaidmenį režisierius patikėjo aktorei Oneidai Kunsungai – Vildžiūnienei. Dezdemonos vaidmenyje – Digna Kulionytė. Jagas – Saulius Ambrozaitis. Spektaklyje taip pat vaidina Sofija Gedgaudaitė, Karolis Norvilas, Miglė Navasaitytė, Gerda Čiuraitė, Džiugas Gvozdzinskas, Aurelijus Pocius, Džiugas Grinys, Domantas Starkauskas.
„Oneidos atvejis yra ypatingas. Būdama tamsiaodė ji išgyveno išskirtinę patirtį Lietuvoje – ne paslaptis, ganėtinai rasistinėje, homofobiškoje, gyvenančioje baimėje ir todėl agresyvioje, uždaroje visuomenėje. Na, bet pagrindinė priežastis, kodėl pasirinkau Oneidą – tai jos nepakartojamas talentas. „Aktorius yra širdies atletas“ – sakė Antoninas Artaud. Aš neradau atletiškesnės širdies Otelo vaidmeniui nei Oneidos“, – džiaugiasi O. Koršunovas.
„Otelo“ scenografijos autoriai – O. Koršunovas ir Julija Skuratova. Kostiumų dailininkė – J. Skuratova. Kompozitorius – Antanas Jasenka. Gitaros improvizacijų autorius ir atlikėjas – Džiugas Gvozdzinskas. Choreografė – Vesta Grabštaitė. Šviesų dailininkas – Eugenijus Sabaliauskas. Literatūros konsultantas – Kasparas Pocius. Režisieriaus asistentas – Jokūbas Brazys.
W. Shakespeare’o „Otelas“ (rež. O. Koršunovas) – balandžio 1 d., 18 val., Girstučio kultūros rūmuose. Spektaklio prodiuseriai – OKT/Vilniaus miesto teatras. Spektaklis sukurtas bendradarbiaujant su Lietuvos kultūros taryba ir festivaliu „TheAtrium“. Bilietus platina „Tiketa“.