Sausio 6 d. KINFO kino klubas kviečia į ypatingus seansus Vilniaus ir Kauno „Forum Cinemas“ kino teatruose, kur žiūrovai galės pamatyti vieną svarbiausių XX a. kino istorijos kūrinių – „Nežudyk strazdo giesmininko“ (To Kill a Mockingbird, 1962). Ši amerikiečių rašytojos Harper Lee Pulitzerio premiją pelniusio romano ekranizacija, yra laikoma gilia moraline studija, kurios temos neprarado aktualumo net ir po daugiau nei šešių dešimtmečių.
Vienas įsimintiniausių filmo momentų – Gregory Pecko, įkūnijusio advokatą Atiką Finčą, baigiamasis monologas teismo salėje. Ši emocinga kalba, trukusi 6 minutes ir 30 sekundžių, buvo nufilmuota vienu dubliu. Tokia scena reikalavo ne tik aktoriaus profesionalumo, bet ir asmeninio ryšio su veikėjo moraliniais principais. Gregory Pecko pasirodymas šioje scenoje tapo vienu svarbiausių jo karjeroje ir pelnė jam „Oskarą“.
Filmo pasakojimas perteikiamas iš mažosios Džinos Luizos – advokato Atiko Finčo dukters – perspektyvos. Jos naivus ir tyras požiūris leidžia sudėtingas socialines problemas – rasizmą, neteisybę ir moralines dilemas – pamatyti paprastai ir aiškiai. Mary Badham, kuri suvaidino Džiną Luizą būdama vos 10 metų, už savo vaidmenį buvo nominuota „Oskarui“ už antraplanį vaidmenį. Ji ir Gregory Peckas palaikė artimą draugystę net po filmavimo, vadindami vienas kitą savo veikėjų vardais.
Filmo veiksmas vyksta fiktyviame Meikombo miestelyje, tačiau filmavimo grupė sukūrė tikslų Monrovilio, Alabamos miestelio, kuriame Harper Lee augo, atkūrimą. Teismo rūmai buvo pastatyti pagal autentišką Monrovilio teismo salės dizainą, o net smulkiausi rekvizitai – nuo vaikų žaislų iki Atiko laikrodžio – buvo parinkti taip, kad atitiktų laikmetį. Harper Lee, stebėjusi filmavimo procesą, teigė, kad scenos jai priminė vaikystės akimirkas.
Filmas „Nežudyk strazdo giesmininko“ tapo aktoriaus Roberto Duvallo debiutu didžiajame kine, kuriame jis įkūnijo paslaptingąjį Boo Radley. Siekdamas perteikti šį atsiskyrėlio personažą, Duvallas šešias savaites vengė saulės ir pašviesino plaukus, kad atitiktų veikėjo aprašymą. Šis pasirodymas tapo pradžia įspūdingai karjerai, kurioje Duvallas atliko tokius žymius vaidmenis kaip Tomis Hagenas filme „Krikštatėvis“ (The Godfather, 1972) ir pulkininkas Kilgoras juostoje „Apokalipsė šiandien“ (Apocalypse Now, 1979), o 1983 m. pelnė „Oskarą“ už pagrindinį vaidmenį filme „Švelnus gailestingumas“ (Tender Mercies, 1983).
„Nežudyk strazdo giesmininko“ buvo nominuotas net 8 „Oskarams“ ir laimėjo 3, įskaitant geriausio aktoriaus apdovanojimą Gregory Peckui. Filmo pagrindu tapęs Harper Lee romanas iki šiol išlieka vienu reikšmingiausių literatūros kūrinių, įtrauktu į mokyklų ir universitetų privalomų skaityti knygų sąrašus, taip pat dažnai įtraukiamas į teisės programas universitetuose kaip papildoma mokomoji priemonė. Savo vietą tarp geriausių filmų jis išlaiko ir šiandien – „IMDb“ Top250 geriausių filmų sąraše juosta užima garbingą 114 vietą, rodydama, kad šio filmo aktualumas nepavaldus laikui. Atiko Finčo drąsa ginti tiesą tapo universaliu pavyzdžiu, kaip individo vertybės gali keisti visuomenę.
Šį sezoną KINFO kino klube – filmai, kurie ilgai išlieka atmintyje
Be „Nežudyk strazdo giesmininko“, KINFO kino klubas šį sezoną kviečia pasinerti į dar kelias ypatingas kino istorijos keliones. Romantikos mėgėjus sužavės „Noting Hilas“ („Notting Hill“, 1999), kuriame netikėta meilės istorija tarp knygyno savininko ir kino žvaigždės užburia savo paprastumu ir šiluma. Humoro gerbėjus įkvėps absurdiška komedija „Monty Python ir šventasis Gralis“ („Monty Python and the Holy Grail“, 1975). Mokslinės fantastikos gerbėjai turės progą pamatyti vieną svarbiausių Stanley Kubricko darbų „2001 metų kosminė odisėja“ („2001: A Space Odyssey“, 1968), o įtampos ieškotojai galės iš naujo įvertinti kriminalinį trilerį „Se7en“ (1995), kuris palieka žiūrovus su daugiau klausimų nei atsakymų. Pastaruosius du bus galima pamatyti ne tik Vilniuje ir Kaune, bet ir Klaipėdoje ir Šiauliuose. Dėl šių seansų populiarumo organizatoriai rekomenduoja pasirūpinti bilietais iš anksto. KINFO kino klubas – tai proga pamatyti mylimus filmus didžiajame ekrane ir iš naujo įvertinti jų žinutę šiandienos kontekste.