Projektas „Kylantis kinas: nauja Europietiško kino ambasadorių karta“ nuo lapkričio mėnesio kvietė atrasti geriausius klasikinius bei pripažinimą jau užsitarnavusius šiuolaikinius filmus, kuriuos pristatė kino kritikas ir istorikas Gediminas Jankauskas. Greta šių seansų kino centre „Romuva“ grupė jaunųjų filmų entuziastų dalyvavo specialiuose susitikimuose su kino bei medijų specialistais. Projektui beveik pasiekus finišo tiesiąją vadeles į savo rankas perima užsiėmimų dalyviai.
Pusę metų mokęsi rašymo ir pasakojimo subtilybių, susipažinę su aukštą meninę vertę turinčiu kinu, jaunieji kino kritikai ir ambasadoriai pristato trijų filmų ciklą, kuriame bus galima išvysti festivaliuose apdovanotus filmus. Juos vienijanti tema – stiprūs moterų portretai bei teisės į savo kūną klausimas. Specialūs seansai žiūrovų lauks kino centre „Romuva“ balandžio 6, 13 ir 20 dienomis 18:00 val.
„Tiek grožio, tiek skausmo“ (2022) – tai režisierės Laura Poitras dokumentinis filmas apie žymią fotografę Nan Goldin, kuri naudodamasi savo statusu meno pasaulyje, stengiasi, kad Sacklerių – farmacijos verslininkų ir filantropų šeima – prisiimtų atsakomybę už opioidų krizę. Juosta vaizduoja tiek reakciją į vykdytas protesto akcijas, tiek pačios fotografės asmeninį gyvenimą.
„Tai filmas, kurio metu norisi tiek verkti, tiek džiaugtis, drauge su pagrindiniais herojais. Atrodo neįtikima, kiek daug žmogus gali patirti ir nuveikti per trumpą savo gyvenimą. Ši dokumentika apima daugybę skirtingų, tačiau šiuolaikiniam žmogui svarbių temų. Manau, kad būtent tokie filmai yra svarbūs, nes skatina mus augti kaip asmenybes“, – pirmojo ciklo filmo pasirinkimą komentavo projekto dalyvė Ieva Lekavičiūtė.
„Liepsnojančios moters portretas“ (2019) – režisierės Céline Sciamma kūrinys nukeliantis į nuošalią salą Bretanėje, XVIII amžiaus viduryje. Tai pasakojimas apie jauną tapytoją Marijaną, kuri pasamdoma nutapyti Eloisos vestuvinį portretą. Būsimoji nuotaka nežino apie būsimas vestuves ir to, kad naujoji jos palydovė yra dailininkė. Pamažu tarp moterų užsimezga uždrausti jausmai.
„Titanė“ (2021) – antrasis prancūzės Julia Ducournau filmas sudrebinęs Kanų kino festivalį. Tai filmas, kur persipina orgijos su kruvinu žiaurumu, o kai jau atrodo, kad pasiekei kulminaciją, įvyksta keistas susitikimas. „Kas įvyksta mūsų kūne, jame atsiradus išorinio pasaulio objektui? Kiek tai paveikia mūsų emocijas ir geismus? Kokiu žmogumi tampame? O galbūt svetimkūnis iš tikrųjų nieko nepakeičia? Būtent į šiuos klausimus stengiamasi atsakyti šioje įtampos, sekso ir baimės kupinoje istorijoje“, – apie filmą pasakoja projekto dalyvė Goda Imšaitė.
Projekto metu žiūrovai jau galėjo išvysti šiuos kino filmus: „Naujasis „Paradiso“ kino teatras“ (1988), „Roma“ (1972), „Iltinis dantis“ (2009), „Kleo nuo 5 iki 7“ (1962), „Šventė“ (1998), „Viskas apie mano mamą“ (1999), „Meistras ir Tatjana“ (2014) bei „Diamantino“ (2018).