Projektą „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ kūrė daugiau nei 19 tūkst. menininkų iš Lietuvos ir viso pasaulio. Ne visuomet žiūrovams matomi, už garsų ir vaizdų stovintys režisieriai, kompozitoriai, šokėjai, šiuolaikinio cirko atlikėjai, parodų kuratoriai, dailininkai, miestui padovanojo 3000 renginių. Dažniausiai per kūrinius pažįstami menininkai visai netrukus atsiskleis kitoje šviesoje – fotografės Agnės Bekeraitytės–Popierės įamžintoje portretų serijoje „Kaunas2022 Kūrėjai“. Paroda bus atidaroma kovo 17 d. laikinojoje M. K. Čiurlionio galerijoje.
Dar 2015 m. baigusi fotografijos meno studijas Jungtinės Karalystės Kūrybinių menų universitete (UCA), paskutinius septynerius metus Agnė praleido dirbdama Londono fotografijos industrijoje. Iš jos įamžintų nuotraukų žvelgia tokie žymūs aktoriai, režisieriai ir menininkai kaip Quentin Tarantino, Willem Dafoe ir Daniel Craig. Prieš kelerius metus fotografė pasiryžo įamžinti ir projekte „Kaunas 2022“ kūrusius menininkus.
Anot A. Bekeraitytės-Popierės, pagrindinis parodos tikslas – kalbėti ne apie tikrai įspūdingą kultūrinę metų programą, bet apie žmones, nuo kurių kultūra ir prasideda. „Projektą „Kaunas 2022“ kūrė daugybė menininkų, kurių darbus buvo galima pamatyti teatruose, galerijose, koncertų salėse. Visgi labai mažai matėme pačius žmones, o ne jų kuriamą meną. Nenorėjau, kad toks renginys išliktų tik kaip dokumentika. Aš esu žmonių žmogus, tad norėjau, kad šie menininkai atsiskleistų – juk jie skyrė savo laiką, jie sukūrė didžiulį renginį, keliavo į Kauną iš skirtingų šalių“, – pasakoja fotografė.
Tarp daugiau nei 50 portretų – Kaune parodas, didžiuosius Šiuolaikinio Kauno mito trilogijos renginius, koncertus kūrę Lietuvos ir užsienio menininkai: Marina Abramović, John Hendrix, Aideen Barry, Roberto Magro, Sandra Straukaitė, Zita Bružaitė, Algirdas Kaušpėdas ir kt.
A. Bekeraitytė–Popierė prisimena, kad daugiau nei metus trukusią misiją įvykdyti buvo nelengva – menininkus ji fotografavo ir per parodų atidarymus, renginių užkulisiuose, viešbučiuose, teatruose. Kartais fotografavimui ji turėdavo vos kelias minutes, o kartais – su kūrėjais likdavo ir ilgesniam pokalbiui. „Prisimenu, kaip Marina Abramović fotosesijos viduryje sugalvojo pasiimti savo paltą ir nuotraukoje įsiamžinti būtent su juo. Ji – menininkė iš didžiosios raidės, bet realybėje – be galo paprastas žmogus. Su Yoko Onno parodos kuratoriumi John Hendrix susitikome šalia menininkės instaliacijos Kauno centriniame banke. Pagyriau jo akinius, o jis nieko nelaukęs ištiesė juos man pasimatuoti,“ – susitikimus prisimena A. Bekeraitytė Popierė.
Fotografės teigimu, portretų serija „Kaunas2022 Kūrėjai“ išsiskiria tuo, kad visi menininkai buvo įamžinti vienodoje šviesoje. Buvo siekiama juos atitraukti nuo paprastai matomų kūrybos erdvių, leisti atsikleisti ne tik kaip menininkams, bet ir tiesiog žmonėms. „Nesiekiau įamžinti jų darbų, lokacijų, kuriose jie kuria. Prieš fotoaparatą palikau tik patį žmogų. Tai, kad man pavyko su visais šiais menininkais susitikti, pabendrauti, įamžinti juos – man yra svarbus dalykas. Galbūt po dvidešimt metų matydami šias nuotraukas žmonės prisimins, kad tokie kūrėjai buvo Kaune ir Kauno rajone, kad Kaunas šventė Europos kultūros sostinės metus“, – tikisi fotografė.
Agnės Bekeraitytės–Popierės paroda „Kaunas2022 Kūrėjai“ veiks kovo 17 – balandžio 16 d. laikinojoje M. K. Čiurlionio dailės galerijoje (A. Mackevičiaus g. 27, Kaunas).