„Horizonte slenka audra“, – perspėja didžiausio Lietuvoje šiuolaikinio miesto festivalio „Audra“ organizatoriai. Kovo 22-23 d. Kaune maišysis dangus ir žemė – kultūros tyrinėtojų ir geros muzikos gurmanų laukia patirčių kupinas savaitgalis su filmo peržiūra ir du vakarus iš eilės netylančia elektronikos ir šokių muzika. Visa tai – įvadas į jau už kelių mėnesių miestą užliesiančią didžiojo festivalio programą.
Daugiau nei 100 valandų veiksmo, daugybė nemokamų kultūrinių renginių visame mieste ir virš 50 atlikėjų – tokiais skaičiais pernai „Audros“ festivalį matavo jį aplankę kokybiško turinio mėgėjai. Organizatoriai tęsia tradiciją prisistatyti tiems, kurie dar nespėjo susipažinti su Europos didmiesčio atmosfera alsuojančia festivalio programa. Apšilti prieš birželio 5-9 dienomis užklupsiančią „Audrą“ galima jau kitą savaitgalį, neseniai duris atvėrusioje M. Žilinsko dailės galerijos erdvėje „Auditorija“.
„Auditoriją“ užlies paskutinis Ryuichi Sakamoto koncertas
M. Žilinsko galerijos buvusios kino salės ekranas ir vėl nušvis jau šį penktadienį, kartu su japonų muzikanto Ryuichi Sakamoto filmo–koncerto peržiūra. Žinomiausias japonų muzikos kūrėjas kelerius metus iki mirties negalėjo koncertuoti gyvai. Vis dėlto 2022 metų pabaigoje jis sukaupė jėgas ir surengė paskutinį pasirodymą. Praėjus metams nuo kompozitoriaus mirties, Vilniaus miesto kino festivalis „Kino pavasaris“ ir festivalis „Audra“, žiūrovams dovanoja paskutinį susitikimą su vienu didžiausių Japonijos muzikos vardų. „Ryuichi Sakamoto | Opusas“ – duoklė muzikos istorijai ir ją kūrusiems žmonėms.
Novatoriškas kūrėjo žvilgsnis į tradicinės japonų muzikos bei elektroninių garsų sintezę sukėlė revoliuciją muzikos industrijoje ir padarė milžinišką įtaką daugybei atlikėjų visame pasaulyje. Elektroninės muzikos ikona vadinamas, „Oskaru“, BAFTA apdovanojimu, „Grammy“ statulėle ir dviem Auksiniais gaubliais už kompozitoriaus darbą kine apdovanotas kūrėjas, įrašų prodiuseris ir aktorius, filme paskutinį koncertą sugros taip, kaip moka geriausiai – scenoje žiūrovai išvys tik jį ir fortepijoną. Paties R. Sakamoto pasirinkta tvarka atliekami kūriniai atspindi visą kompozitoriaus karjerą – nuo popžvaigždės grupėje „Yellow Magic Orchestra“ iki nuostabių Bertolucci filmų garso takelių bei paskutinio albumo „12“.
Dvi naktys su elektronine ir šokių muzika
Penktadienį pasislėpus paskutiniams saulės spinduliams, o Sakamoto atsisveikinus su klavišais, kino salė persimainys į muzikos klubą. Tarp vakaro svečių – šiuolaikinio džiazo eksperimentatorius, Berlyną sužavėjęs norvegas Bendik Giske, saksofono skambesį derinantis su elektroninės muzikos ritmais.
Gyvos koncertinės muzikos gerbėjai išvys ir prancūzų šokių muzikos provokatorės bei dainininkės COUCOU CHLOE pasirodymą. Su pianinu užaugusi, „Snoop Dogg“ įkvėpta atlikėja, publiką įvairiuose pasaulio kampeliuose užbūrė unikaliu elektroninės muzikos ir avangardinės estetikos deriniu. Iš pogrindžio scenos išnyrantis skambesys apims trap, industrinio ir eksperimentinio žanro elementus, sukurdamas išskirtinė garsinę patirtį. Festivalio „Audra“ nuojautas stiprins Mary Anne Hobbs atrastas lietuvis „Brokenchord“ bei festivalio muzikinės programos vadovas „Big Tasty“.
Apšilti prieš „Audrą“ šeštadienio naktį kvies Danijos techno superžvaigždė „Courtesy“. Hipnotizuojantys ritmai ir eklektiškas stilius be vargo peržengs techno, elektro ir ambient muzikos žanrus. Tuo tarpu house stilių palaikys šios muzikos šviesuliu vadinamas olandas Young Marco, į naktinę sceną žadantis įnešti sodrių melodijų ir lengvos nostalgijos derinį.
Kaip visuomet programoje – ir publikos mylimi Lietuvos atlikėjai: muzikos, teatro ir šiuolaikinio šokio pasaulius apjungianti Maria Paskevic, nuolat besikeičiančios, nenuspėjamos šokių muzikos vedlys Jaroška, elektroninės muzikos grupės EXEM narys ir „SoundCloud“ bendraįkūrėjas Matas Petrikas bei „Lizdas Sound Institute“.